BRATISLAVA. Reformu vzdelávania pripomienkovalo viac ako 2 100 odborníkov prostredníctvom verejných konzultácií, okrúhlych stolov a bilaterálnych stretnutí.
Na diskusie k pripravovanej zmene obsahu vzdelávania sa prihlásilo sa viac ako 2 000 záujemcov a 84 percent z nich tvorili učitelia a učiteľky materských, základných a stredných škôl.
Zavážia názory pedagógov
Najväčší záujem o diskusiu bol vo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia – Slovenský jazyk a ďalšie vyučovacie jazyky.
Informoval o tom odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.

„Oceňujeme veľký záujem, pozitívne ohlasy, ako aj podnety na zlepšenie, ktoré zazneli na verejných konzultáciách. Je dôležité, aby na základných rámcoch zmien panovala širšia spoločenská zhoda a aby bol pri ich príprave zohľadnený hlas pedagógov, ktorí sú kľúčoví pri následnom zavádzaní zmien do škôl a tried,“ uviedla riaditeľka Štátneho pedagogického ústavu Miroslava Hapalová.
Zmeny v učive na základe skúseností z praxe
Šéf rezortu školstva Branislav Gröhling (SaS) zdôraznil, že ministerstvo vôbec prvýkrát robí reformu učiva takýmto spôsobom.
„Zmeny v učive tvoria skúsení učitelia a riaditelia z praxe. Pripomienkuje ich verejnosť, rodičia, mládež, ale aj všetci ostatní. Obzvlášť ma teší, že sa nám podarilo vytvoriť žiacky poradný výbor,“ doplnil Gröhling.
Pozvanie na konzultácie za okrúhlym stolom k pripravovaným zmenám prijali zástupcovia rodičov, zamestnávateľov, zriaďovateľov materských, základných a stredných škôl a zástupcovia vysokých škôl, ako aj mimovládnych organizácií pôsobiacich v oblasti vzdelávania.
Zohľadnenie individuálnych schopností žiakov
Pozvaných bolo celkovo 84 subjektov, na okrúhlych stoloch sa zúčastnilo viac ako 100 nominovaných zástupcov.
Konzultácie sa konali aj formou bilaterálnych stretnutí, na ktorých sa zúčastnili predstavitelia Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy a Združenia základných škôl Slovenska.
Cieľom reformy Vzdelávanie pre 21. storočie, ktorú ministerstvo školstva predstavilo, je posilnenie základného vzdelávania, zlepšenie vzdelávacích výsledkov žiakov, podpora rozvoja gramotnosti a učenia sa v súvislostiach, reagovať na aktuálne výzvy a zohľadnenie individuálnych schopností žiakov.