SME

Kupovali, kým sa dalo. Ako investičné byty prispeli k rekordom

Riešením sú vyššie majetkové dane.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Marko Erd)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Ľudia si nekupujú byty len preto, že v nich chcú bývať, ale aj preto, že na nich chcú zarobiť. V slovníku realitných hráčov sa už dávno udomácnil pojem „investičný byt“.

„Teraz som riešil byt v Jarabinkách. Majiteľ ho kupoval za 210-tisíc a po roku a pol sa predával za 300-tisíc. To sú šialené čísla,“ hovorí bratislavský maklér Matúš Baša z RealityJednoducho.

Súvisiaci článok V tretine z nich sa nesvieti. Čo sa deje s bytmi v bratislavskom downtowne? Čítajte 

Za vysokou návratnosťou investícií do podobných bytov je rekordný rast cien nehnuteľností na bývanie v poslednom roku, ale aj fakt, že v novostavbách si kúpite byt ešte pred dokončením lacnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Baša aj ďalší makléri hovoria, že rozmach investičných bytov sa však netýka len novostavieb, ale aj starších bytov. „Tie kupujú kšeftári, ktorí to zrekonštruujú a chcú predať zo ziskom,“ hovorí Baša, ktorý odhaduje, že celkovo každý tretí byt sa predá ako investičný.

Kupovať, kým sa dá

Ešte pred niekoľkými rokmi ponúkali banky aj hypotéky až vo výške 100 percent z hodnoty bytu. Ľudia ich využívali nielen na svoje vlastné bývanie, ale aj na nákup druhého či tretieho bytu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8R8C na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Dekor

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 11 334
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 336
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 110
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 460
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 427
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 712
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 371
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 152
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Strelec (Slovan) a vpravo Mahmudu Bajo (Podbrezová) v zápase 3. kola nadstavbovej časti futbalovej Niké ligy - skupina o titul.

Ako funguje práca s africkými hráčmi na Slovensku?


Cole Palmer a Enzo Fernandez sa radujú z gólu.

V semifinále ju čaká ďalší brazílsky súper.


TASR
Trasa a mapa na Tour de France 2025. Titul obhajuje Tadej Pogačar.

Stodvanásty ročník Tour de France sa pôjde od 5. do 27. júla. Pozrite si, ako dnes vyzerá trasa a mapa.


Radosť hráčov Fluminense.

Brazílčania vyradili jediný saudskoarabský klub vo štvrťfinále.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu