BRATISLAVA. Až do Ruskej agresie proti Ukrajine mal opozičný Smer všetky predpoklady na to, aby sa po dvoch rokoch opäť stal najpopulárnejšou politickou stranou na Slovensku.
Smer mobilizoval voličov cez kategorický nesúhlas s dohodou o obrannej spolupráci so Spojenými štátmi, a tiež odmietaním možnosti, že by Rusko chcelo zaútočiť na Ukrajinu, aj keď ruský prezident Vladimir Putin od jesene hromadil desiatky tisíc vojakov na západných hraniciach Ruska a Bieloruska.
Smer táto komunikačná stratégia v januári podľa prieskumu agentúry Focus priblížila k doteraz prvému Hlasu Petra Pellegriniho na rozdiel jeden a pol percenta.
Aktuálne týždne mali patriť téme zdražovania, ktorú Robert Fico a Smer uchopili najvýraznejšie, keď natáčali videá z čerpacích staníc, ako zdraželo palivo.
"Pandémia a následné obmedzenia prispievajú k frustrácii ľudí, ktorí boli aj ekonomicky zasiahnutí," vysvetľovala analytička Globsecu Miroslava Sawiris. Smer podľa nej umne spájal tému zdražovania so zmenou zahraničnopolitickej orientácie, keď sa zastával Ruska a kritizoval USA.

Čím jasnejší a ráznejší príklon k obhajobe Ruska, tým väčší úspech im to prináša, vysvetľoval Martin Slosiarik z agentúry Focus.
Ruská invázia na Ukrajinu však Smeru rozbila doterajšiu stratégiu. Nový prieskum agentúry Focus pre reláciu Na telo televízie Markíza naznačuje, že Smer sa zatiaľ na vrchol rebríčka neprepracuje.