SME

Možnosti nahlasovania korupcie veľa ľudí nepozná

Len sedem percent obyvateľov vie o tom, že existuje Úrad na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti.

Zuzana Dlugošová, predsedníčka Úradu na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti.Zuzana Dlugošová, predsedníčka Úradu na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti. (Zdroj: TASR/Pavol Zachar)

BRATISLAVA. Sedem percent obyvateľov Slovenska vie o tom, že bol zriadený Úrad na ochranu oznamovateľov protispoločenskej činnosti.

Upozornil na to poslanec Národnej rady Slovenskej republiky (NR SR) Milan Vetrák (OĽaNO) vo svojom profile na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako len 11 percent ľudí má povedomie o tom, že môžu dostať ochranu v prípade, ak oznámia korupciu.

Úrad vznikol v roku 2019 a jeho úlohou je dohliadať predovšetkým na to, aby oznamovatelia korupcie neboli perzekvovaní zo strany svojich nadriadených, napríklad prepustením zo zamestnania.

SkryťVypnúť reklamu

„Aktuálne je situácia taká, že samotná výročná sprava tohto úradu naznačuje, že téma ochrany oznamovateľov korupcie a ich odmeňovanie nie je na takej úrovni akoby si zaslúžila,“ uviedol Vetrák s tým, že okrem ochrany úrad poskytuje oznamovateľom aj odmenu. O správe rokoval tento týždeň Ústavnoprávny výbor NR SR.

„Každý, kto sa stretne s korupciou by mal mať odvahu a mal by ju ísť nahlásiť. Práve na to je tu zriadený tento úrad. Ak má niekto obavu z toho, ako postupovať pred políciou a prokuratúrou. Pracovníci tohto úradu sú pripravení pomôcť,“ zdôraznil poslanec NR SR Juraj Šeliga (Za ľudí).

Vetrák a Šeliga skonštatovali, že sú pripravení pomôcť úradu na ochranu oznamovateľov korupcie aj legislatívne.

Poslanci chcú, aby bola problematika ochrany oznamovateľov viditeľnejšia, a aby ľudia vedeli, že sa nemusia báť korupciou oznamovať.

Korupcia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 933
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 051
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 4 373
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 4 141
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 964
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 591
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 375
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 333
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Robert Fico na podujatí Smeru v Handlovej.

Robert Fico sa možno chystá na predčasné voľby, ale to nás nemá prečo zaujímať.


59
Slovenskí hokejisti Dalibor Dvorský (vľavo) a Dávid Romaňák sledujú z tribúny zápas A-skupiny Lotyšsko - Slovensko.

Slovensko už nemôže postúpiť do štvrťfinále.


Martin Turčin
Ilustračné foto

Smer pandemickú dohodu odmieta.


SITA a 1 ďalší 32
Cassie Ventura a Sean Diddy Combs počas MET gala v roku 2015.

Plač, brutálne zábery a šokujúce odhalenia.


SkryťZatvoriť reklamu