BRATISLAVA. Wolkrova ulica v Petržalke bola ešte donedávna z pohľadu parkovania jednou z najhorších lokalít v Bratislave.
Už podvečer boli parkovacie boxy plné, preto miestni obyvatelia zaparkovali aj uprostred cesty s odistenou ručnou brzdou a vyradenou rýchlosťou. Ráno si potom autá museli odtláčať, aby mohli vôbec vyjsť z parkovacieho boxu.
Od začiatku tohto roka však už táto petržalská štvrť funguje v režime celomestskej parkovacej politiky a situácia sa zmenila.
Autá zo stredu vozovky úplne vymizli, vytratili sa aj vraky bez platnej technickej a emisnej kontroly či ďalšie vozidlá z chodníkov a zelene.
Magistrát vypočítal, že na Wolkrovej ulici klesol počet parkujúcich automobilov celkovo o 20 percent.
„Opticky áut ubudlo, ale reálne večer aj tak pred mojím vchodom nezaparkujem,“ hovorí Jaroslav Balocký, ktorý na Wolkrovej ulici býva.
Parkovacích miest je tu totiž stále nedostatok. „Vlastne ich aj ubudlo, keďže už nemôžem zastaviť pred autami na neutrál,“ myslí si Balocký.
Ani tie vozidlá, ktoré už v regulovanej zóne neparkujú, nezmizli z mesta úplne, ale presunuli sa za hranicu platenej zóny, teda za Chorvátske rameno či za novostavbu Petržalka City. Tu sa situácia najmä vo večerných hodinách prudko zhoršila.

Ide o proces
Trochu iný obraz vidieť v Krasňanoch, kde sa tiež od januára zaviedla mestská parkovacia politika.
Kým predtým museli obyvatelia vo večerných hodinách krúžiť dlhé minúty ulicami a hľadať miesto na zaparkovanie, dnes dokážu celkom pohodlne zaparkovať aj pred vlastným domom.