SME

Kákoš z Depaulu: Ľudí bez domova vyháňajú z nákupných centier, chcú sa schladiť a nabrať si vodu

Ľudia bez domova žijú aj v lete v podmienkach ohrozujúcich ich život.

Jozef Kákoš - riaditeľ DepauluJozef Kákoš - riaditeľ Depaulu (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

Ľudia bez domova žijú aj v lete v podmienkach ohrozujúcich ich život a zdravie, hovorí riaditeľ organizácie Depaul Slovensko JOZEF KÁKOŠ.

Okrem toho, že sa často spália či dostanú úpal, skupina ľudí bez domova nemá prístup k pitnej vode a neraz vonku skolabujú, lebo nepoznajú svoj zdravotný stav. Často majú dlhy na zdravotnom poistení, a preto nechodia k lekárom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak niekto zbadá človeka bez domova ležať nehybne na slnku, je dobré sa mu prihovoriť. "Bežne sa ľudia nemajú čoho báť. Skúste ho najprv upozorniť z nejakej vzdialenosti - pozdraviť, že nechcete vyrušovať, ale máte obavu, či sa cíti dobre. Treba s nimi komunikovať normálne ako s každým iným," vraví Kákoš.

SkryťVypnúť reklamu

Majú ľudia bez domova v horúčavách čo piť?

Časť ľudí s tým má naozaj problém. V Bratislave máme totiž početnú skupinu ľudí, ktorí žijú v chatkách, skvotoch či stanoch niekde v záhradkárskych či odľahlejších oblastiach. Často tam majú problém s dostupnosťou k pitnej vode.

Potom je tu aj časť ľudí, ktorí napriek horúčavám trávia čas v rôznych častiach mesta. Napríklad tam majú jedinú možnosť si privyrobiť žobraním alebo zberom železa či papiera.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C93A8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Rozhovory z denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  3. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  8. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 11 242
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 115
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 239
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 938
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 453
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 494
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 956
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 3 161
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Luka Modrič v zápase Real Madrid - Al-Hilal

Španielsky favorit vstúpil do MS klubov nečakanou remízou.


TASR
Jesus Rodríguez (vľavo) sa teší po strelenom góle v zápase Španielsko - Taliansko v skupine A na EURO U21 2025.

Pozrite si dvojice a kompletný program štvrťfinále na ME vo futbale do 21 rokov 2025. Vyraďovacia časť pokračuje už bez Slovenska.


Marek Bartánus

S klubom získal dva tituly.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu