SME

Železničiari ponúkli do aukcie pozemok, na ktorom chce mesto novú vlakovú stanicu

Pozemok v Stupave považujú za nadbytočný.

Stará železničná stanica v StupaveStará železničná stanica v Stupave (Zdroj: FOTO SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Posledný osobný vlak do Stupavy vypravili železničiari v roku 2005. Pravidelná linka na trati Devínske jazero - Stupava skončila dokonca ešte na začiatku deväťdesiatych rokov, len tri roky po tom, ako bola trať zrekonštruovaná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy v meste vytrhali koľaje a väčšina pozemkov niekdajšej trate zarástla krovinami. Hlavnou pripomienkou bývalej vlakovej dopravy je schátraná železničná stanica, ktorú Stupava pred dvoma rokmi odkúpila od Železníc SR. Mesto ju chcelo prerobiť na múzeum, no zatiaľ na to nenašlo peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky by sa však do Stupavy ešte mohli vrátiť. Počíta s tým aj územný plán mesta či kraja, v ktorých už aj vybrali miesto, kde by mohla stáť nová železničná stanica. Má to byť na okraji mesta, asi kilometer od starej.

Podľa takzvaného regionálneho plánu udržateľnej mobility, ktorý si dal vypracovať Bratislavský samosprávny kraj, by sa do roku 2035 mohla obnoviť železničná trasa Devínske jazero – Stupava, ku ktorej by neskôr mala pribudnúť nová trať do Lozorna.

Aj preto je prekvapujúce, že Železnice SR teraz predávajú pozemky, na ktorých má podľa územného plánu stáť nová stanica.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C93AF na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Vlaky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 041
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 274
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 008
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 419
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 3 317
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 646
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 032
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 938
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu