SME

Marketér: Reťazce hovoria, že držia ceny. O chvíľu to tak nemusí byť

Nákupného zoznamu sa ľudia držia iba prvých pár minút.

Reklamný stratég Pavol Minár. Reklamný stratég Pavol Minár. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Prečo ľudia z nákupov často odídu s plnším nákupným vozíkom, ako pôvodne plánovali, vysvetľuje reklamný stratég PAVOL MINÁR.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Objasňuje, čo robia značky a obchody preto, aby zákazníci nakupovali viac, kedy sú reklamné kampane autentické a čo dokáže presvedčiť ľudí utrácať peniaze aj pri kríze.

,,Pri pokladniach sú často sladkosti a všelijaké dobroty a ľudia skončia s tým, že si doprajú odmenu za to, že kúpili brokolicu,’’ hovorí.

Ľudia sa pri rekordnej inflácii snažia šetriť. Darí sa im to alebo stále míňajú peniaze na veci, ktoré v skutočnosti nepotrebujú?

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumov, ktoré teraz vychádzajú, aj Slováci začínajú deklarovať, že šetria a že šetriť budú.

Zo skúseností vieme, že reálny stav nemusí byť taký, ako ľudia hovoria. Ak ale niečo hovoria dlhodobo a pravidelne sa to opakuje ako verejná téma, nakoniec sa tak začnú aj správať.

Takže ak teraz utrácajú, o chvíľu naozaj šetriť budú. Jednak ich k tomu prinúti ekonomická situácia a tiež to učí behaviorálna psychológia — ak si hovoríme, že by sme mali šetriť, ale reálne sa tak nesprávame, to rozprávanie nás nakoniec presvedčí.

Čo ľudí aj v tejto situácii presvedčí nakupovať?

Pri všetkých typoch produktov predajcovia upozorňujú, že už nebudú, že dodacie lehoty sú veľmi dlhé a ľudia potom nakupujú do zásoby. Boja sa, že tovar už nebude, pretože je kríza alebo sa zase nejaká loď zasekne v Suezskom prieplave.

SkryťVypnúť reklamu

Kedykoľvek tiež ľudia váhajú nad objednávkami, predajcovia oznámia, že onedlho sa zvýšia ceny. Napríklad o tridsať percent. To sa stáva tiež prakticky vo všetkých sektoroch a často je to naozaj pravda a nie trik.

Sami predajcovia vidia, že denne stúpajú ceny. Ľudia potom nakupujú aj preto, lebo sa boja, že ak nenakúpia teraz, tak o mesiac alebo o pol roka bude ešte drahšie.

Aké taktiky obchody využívajú?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C9743 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie pre TikTok
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 10 222
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 194
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 675
  4. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 546
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 523
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 536
  7. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 2 431
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 1 991
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tibor Gašpar

Gašpar reagoval na kritiku opozičných poslancov.


TASR 1
Marek Krajčí

Poslanec kritizoval ministra Šaška.


TASR 2
Podnikateľ Michal Suchoba.

Podnikateľ tvrdí, že je stíhaný nedôvodne.


TASR

Na rizikové miesto vypustili 10 000 litrov vody.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu