SME

Marketér: Reťazce hovoria, že držia ceny. O chvíľu to tak nemusí byť

Nákupného zoznamu sa ľudia držia iba prvých pár minút.

Reklamný stratég Pavol Minár. Reklamný stratég Pavol Minár. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Prečo ľudia z nákupov často odídu s plnším nákupným vozíkom, ako pôvodne plánovali, vysvetľuje reklamný stratég PAVOL MINÁR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Objasňuje, čo robia značky a obchody preto, aby zákazníci nakupovali viac, kedy sú reklamné kampane autentické a čo dokáže presvedčiť ľudí utrácať peniaze aj pri kríze.

,,Pri pokladniach sú často sladkosti a všelijaké dobroty a ľudia skončia s tým, že si doprajú odmenu za to, že kúpili brokolicu,’’ hovorí.

Ľudia sa pri rekordnej inflácii snažia šetriť. Darí sa im to alebo stále míňajú peniaze na veci, ktoré v skutočnosti nepotrebujú?

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumov, ktoré teraz vychádzajú, aj Slováci začínajú deklarovať, že šetria a že šetriť budú.

Zo skúseností vieme, že reálny stav nemusí byť taký, ako ľudia hovoria. Ak ale niečo hovoria dlhodobo a pravidelne sa to opakuje ako verejná téma, nakoniec sa tak začnú aj správať.

Takže ak teraz utrácajú, o chvíľu naozaj šetriť budú. Jednak ich k tomu prinúti ekonomická situácia a tiež to učí behaviorálna psychológia — ak si hovoríme, že by sme mali šetriť, ale reálne sa tak nesprávame, to rozprávanie nás nakoniec presvedčí.

Čo ľudí aj v tejto situácii presvedčí nakupovať?

Pri všetkých typoch produktov predajcovia upozorňujú, že už nebudú, že dodacie lehoty sú veľmi dlhé a ľudia potom nakupujú do zásoby. Boja sa, že tovar už nebude, pretože je kríza alebo sa zase nejaká loď zasekne v Suezskom prieplave.

SkryťVypnúť reklamu

Kedykoľvek tiež ľudia váhajú nad objednávkami, predajcovia oznámia, že onedlho sa zvýšia ceny. Napríklad o tridsať percent. To sa stáva tiež prakticky vo všetkých sektoroch a často je to naozaj pravda a nie trik.

Sami predajcovia vidia, že denne stúpajú ceny. Ľudia potom nakupujú aj preto, lebo sa boja, že ak nenakúpia teraz, tak o mesiac alebo o pol roka bude ešte drahšie.

Aké taktiky obchody využívajú?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9743 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 083
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 693
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 014
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 782
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 293
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 645
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 262
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 198
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Americkí hráči oslavujú po góle v zápase semifinále Švédsko - USA na MS 2025 v hokeji.

Pozrite si program finále a zápasu o bronz na MS v hokeji 2025.


Frederik Dichow v zápase Švajčiarsko - Dánsko v semifinále na MS v hokeji 2025.

Video, zostrih a góly zo zápasu Švajčiarsko - Dánsko v Semifinále na MS v hokeji 2025.


Švajčiarsko oslavuje gól v zápase Švajčiarsko - Dánsko v semifinále MS v hokeji 2025.

Švajčiarsko v semifinále MS v hokeji 2025 hrá s Dánskom. Pozrite si všetky góly a zaujímavé momenty.


Lewis Hamilton s mechanikmi počas Veľkej ceny Monaka.

Hamilton, ktorý v Monaku vyhral trikrát, tak bude v nedeľu štartovať zo siedmeho miesta.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu