SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Marketér: Reťazce hovoria, že držia ceny. O chvíľu to tak nemusí byť

Nákupného zoznamu sa ľudia držia iba prvých pár minút.

Reklamný stratég Pavol Minár. Reklamný stratég Pavol Minár. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Prečo ľudia z nákupov často odídu s plnším nákupným vozíkom, ako pôvodne plánovali, vysvetľuje reklamný stratég PAVOL MINÁR.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Objasňuje, čo robia značky a obchody preto, aby zákazníci nakupovali viac, kedy sú reklamné kampane autentické a čo dokáže presvedčiť ľudí utrácať peniaze aj pri kríze.

,,Pri pokladniach sú často sladkosti a všelijaké dobroty a ľudia skončia s tým, že si doprajú odmenu za to, že kúpili brokolicu,’’ hovorí.

Ľudia sa pri rekordnej inflácii snažia šetriť. Darí sa im to alebo stále míňajú peniaze na veci, ktoré v skutočnosti nepotrebujú?

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumov, ktoré teraz vychádzajú, aj Slováci začínajú deklarovať, že šetria a že šetriť budú.

Zo skúseností vieme, že reálny stav nemusí byť taký, ako ľudia hovoria. Ak ale niečo hovoria dlhodobo a pravidelne sa to opakuje ako verejná téma, nakoniec sa tak začnú aj správať.

Takže ak teraz utrácajú, o chvíľu naozaj šetriť budú. Jednak ich k tomu prinúti ekonomická situácia a tiež to učí behaviorálna psychológia — ak si hovoríme, že by sme mali šetriť, ale reálne sa tak nesprávame, to rozprávanie nás nakoniec presvedčí.

Čo ľudí aj v tejto situácii presvedčí nakupovať?

Pri všetkých typoch produktov predajcovia upozorňujú, že už nebudú, že dodacie lehoty sú veľmi dlhé a ľudia potom nakupujú do zásoby. Boja sa, že tovar už nebude, pretože je kríza alebo sa zase nejaká loď zasekne v Suezskom prieplave.

SkryťVypnúť reklamu

Kedykoľvek tiež ľudia váhajú nad objednávkami, predajcovia oznámia, že onedlho sa zvýšia ceny. Napríklad o tridsať percent. To sa stáva tiež prakticky vo všetkých sektoroch a často je to naozaj pravda a nie trik.

Sami predajcovia vidia, že denne stúpajú ceny. Ľudia potom nakupujú aj preto, lebo sa boja, že ak nenakúpia teraz, tak o mesiac alebo o pol roka bude ešte drahšie.

Aké taktiky obchody využívajú?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  4. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Nová éra stavieb začína teraz
  2. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 14 778
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 7 936
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 514
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 021
  5. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 382
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 046
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 692
  8. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 255
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu