BRATISLAVA. Keď Rudolf Kusý po prvý raz verejne vyhlásil, že sa chce stať bratislavským primátorom, do volieb ostávali už len dva mesiace. To je už podľa expertov väčšinou primálo času na úspešnú volebnú kampaň v hlavnom meste.
Kusý mal však niekoľko výhod. Ako komunálneho politika, ktorý bol 12 rokov starostom Nového Mesta, ho už pomerne veľa Bratislavčanov poznalo. Ku kandidátom nepribudla žiadna ďalšia výraznejšia osobnosť a Kusému sa podarilo získať dostatok financií na veľkú kampaň.
Dva týždne pred voľbami by Kusého podľa prieskumu agentúry FOCUS volilo 38 percent ľudí, Valla 54 percent. Podarilo sa mu teda znížiť náskok, ktorý ukazovali staršie neverejné prieskumy.
Kusý minul na pomerne intenzívnu kampaň podľa Transparency International Slovensko už 255-tisíc eur. To z nej v týchto voľbách robí vôbec najdrahšiu kampaň spomedzi nielen bratislavských, ale všetkých kandidátov na Slovensku.
Netransparentná kampaň
Kusého podporuje päť politických strán a tri z nich mu kampaň platia: Sme rodina mu prispelo 100-tisíc eur, KDH 80-tisíc eur a Dobrá voľba 75-tisíc eur. Za ľudí a Aliancia mu zatiaľ neprispeli.
Kusý nemá vlastný transparentný účet, ale využíva účty strán, ktoré ho finančne podporujú. „Jeho kampaň je úplne netransparentná, všetko ide v rámci hromadných platieb do prostredia zahraničnej agentúry,“ hovorí Ľuboš Kostelanský z Transparency.