SME

Najdrahšia kampaň pomohla Kusému stiahnuť náskok, no na posledný krok to stačiť nemusí

Kusý minul na kampaň už 255-tisíc.

Rudolf Kusý.Rudolf Kusý. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Keď Rudolf Kusý po prvý raz verejne vyhlásil, že sa chce stať bratislavským primátorom, do volieb ostávali už len dva mesiace. To je už podľa expertov väčšinou primálo času na úspešnú volebnú kampaň v hlavnom meste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kusý mal však niekoľko výhod. Ako komunálneho politika, ktorý bol 12 rokov starostom Nového Mesta, ho už pomerne veľa Bratislavčanov poznalo. Ku kandidátom nepribudla žiadna ďalšia výraznejšia osobnosť a Kusému sa podarilo získať dostatok financií na veľkú kampaň.

Dva týždne pred voľbami by Kusého podľa prieskumu agentúry FOCUS volilo 38 percent ľudí, Valla 54 percent. Podarilo sa mu teda znížiť náskok, ktorý ukazovali staršie neverejné prieskumy.

SkryťVypnúť reklamu

Kusý minul na pomerne intenzívnu kampaň podľa Transparency International Slovensko už 255-tisíc eur. To z nej v týchto voľbách robí vôbec najdrahšiu kampaň spomedzi nielen bratislavských, ale všetkých kandidátov na Slovensku.

Netransparentná kampaň

Kusého podporuje päť politických strán a tri z nich mu kampaň platia: Sme rodina mu prispelo 100-tisíc eur, KDH 80-tisíc eur a Dobrá voľba 75-tisíc eur. Za ľudí a Aliancia mu zatiaľ neprispeli.

Kusý nemá vlastný transparentný účet, ale využíva účty strán, ktoré ho finančne podporujú. „Jeho kampaň je úplne netransparentná, všetko ide v rámci hromadných platieb do prostredia zahraničnej agentúry,“ hovorí Ľuboš Kostelanský z Transparency.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C99H4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 058
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 277
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 110
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 079
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 521
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 223
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu