BRATISLAVA. Jedno mesto, dvoje voľby a dve celkom odlišné kampane. Trnavský primátor Peter Bročka, sa snaží obhájiť primátorské kreslo a na svojom transparentnom účte zverejňuje pomerne podrobné informácie o kampani.
Vieme napríklad, že na kampaň minul už cez 50-tisíc eur. Peniaze mu poslalo asi 50 darcov a väčšinou išlo o dary v stovkách eur. Tie potom väčšinou minul na plagáty, letáky či za reklamu v Trnavskom rádiu a na facebooku.
Kreslo trnavského župana sa snaží obhájiť Jozef Viskupič, no o jeho kampani už toľko informácií nemáme. Nemá vlastný transparentný účet, ale využíva stranícky účet OĽaNO, kde sa však jeho kampaň mieša s inými kandidátmi.

Vieme však aspoň to, že Viskupičovi financuje kampaň OĽaNO. Na straníckom účte je možné nájsť výdavok v hodnote 50 tisíc eur, ktorý je označený poznámkou „Trnava kraj“. Peniaze mali ísť na prieskum, bilboardy, online video a inzerciu.
To však nemusí znamenať, že Viskupič na kampaň neminul viac. Strana totiž začala takto označovať výdavky až pred dvoma týždňami.
Aj Transparency International Slovensko vidí medzi oboma kandidátmi rozdiel. Kým Bročkovu kampaň považuje za vôbec najtransparentnejšiu na Slovensku, pri Viskupičovej má výhrady a hodnotí ju ako priemernú.