BRATISLAVA. Nadácia Zastavme korupciu podáva hromadný podnet na Štátnu komisiu pre voľby a kontrolu financovania politických strán.
Na sociálnych sieťach napočítala viac ako 50 porušení volebného moratória, informoval komunikačný špecialista nadácie Šimon Ondruš.
Niektoré platené reklamy na sociálnych sieťach podľa nadácie kandidáti zrejme len zabudli vypnúť. Mali sa však nájsť aj takí, ktorí reklamu v prvý deň moratória spustili.
Nadácia upozorňuje, že podľa zákona o volebnej kampani sa porušenie moratória považuje za správny delikt, za ktorý hrozí kandidátom pokuta od tisíc do 10-tisíc eur.
"Výška pokuty sa podľa zákona odvíja od závažnosti a trvania protiprávneho stavu," vysvetlil Martin Suchý z nadácie.
Poukázal, že zásah reklamy na sociálnych sieťach je rádovo v tisícoch osôb a niektoré z reklám boli spustené počas celého moratória. V prípade, že komisia rozhodne o udelení pokuty kandidátom, rozhodnutie je podľa nadácie právoplatné a nedá sa voči nemu odvolať.