SME

Modrá koalícia v prvom prieskume: Jedna tlačovka, dve percentá

Hlas dosiahol dvojročné maximum.

BRATISLAVA. Napriek jedinej tlačovej konferencii s minimom známych mien sa bývalý dvojnásobný premiér Mikuláš Dzurinda dostáva späť na politickú mapu Slovenska.

Prieskumná agentúra Focus sa len päť dní po predstavení jeho novej strany Modrá koalícia 27. januára začala pýtať respondentov, ktorej strane by dali vo voľbách svoj hlas. Dve percentá z nich už Dzurindov projekt rozpoznávali a vybrali si ho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Určite to nie je prepadák a dá sa to nazvať slušným výkopom," hovorí šéf agentúry a sociológ Martin Slosiarik.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď sa o Dzurindovom projekte hovorí už minimálne rok a médiá o jeho stretnutiach s politikmi pomerne často informovali, značka Modrá koalícia je pre voličov nová. Preferencie budú pravdepodobne rásť, do akej výšky, však bude závisieť od marketingu a úspechu v zjednocovaní stredopravých a stredových strán, čo je Dzurindov hlavný politický cieľ.

"Percentá zodpovedajú stavu, v akom sa ten projekt nachádza," vysvetľuje Slosiarik to, že strana stále neoznámila, kto ju do volieb povedie a aké ďalšie subjekty do nej vstúpia.

Prieskum Focusu pre reláciu Na telo televízie Markíza zbieral dáta od 1. do 8. februára, teda v čase čerstvo po schválení predčasných volieb na 30. septembra parlamentom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9H5E na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Prieskumy volebných preferencií

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 541
  2. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 972
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 893
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 340
  5. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 928
  6. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 647
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 375
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 181
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu