SME

Modrá koalícia v prvom prieskume: Jedna tlačovka, dve percentá

Hlas dosiahol dvojročné maximum.

BRATISLAVA. Napriek jedinej tlačovej konferencii s minimom známych mien sa bývalý dvojnásobný premiér Mikuláš Dzurinda dostáva späť na politickú mapu Slovenska.

Prieskumná agentúra Focus sa len päť dní po predstavení jeho novej strany Modrá koalícia 27. januára začala pýtať respondentov, ktorej strane by dali vo voľbách svoj hlas. Dve percentá z nich už Dzurindov projekt rozpoznávali a vybrali si ho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Určite to nie je prepadák a dá sa to nazvať slušným výkopom," hovorí šéf agentúry a sociológ Martin Slosiarik.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď sa o Dzurindovom projekte hovorí už minimálne rok a médiá o jeho stretnutiach s politikmi pomerne často informovali, značka Modrá koalícia je pre voličov nová. Preferencie budú pravdepodobne rásť, do akej výšky, však bude závisieť od marketingu a úspechu v zjednocovaní stredopravých a stredových strán, čo je Dzurindov hlavný politický cieľ.

"Percentá zodpovedajú stavu, v akom sa ten projekt nachádza," vysvetľuje Slosiarik to, že strana stále neoznámila, kto ju do volieb povedie a aké ďalšie subjekty do nej vstúpia.

Prieskum Focusu pre reláciu Na telo televízie Markíza zbieral dáta od 1. do 8. februára, teda v čase čerstvo po schválení predčasných volieb na 30. septembra parlamentom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9H5E na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Prieskumy volebných preferencií

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 910
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 463
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 439
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 349
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 316
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 540
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 216
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Našli sme päť obcí, kde počet obyvateľov pred voľbami stúpal.


3
Boris Zala

V čom tkvie optimizmus Borisa Zalu ohľadne vývoja v Amerike?


13
Europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Čerpanie peňazí preveríme, hovorí Lucia Yar.


7
Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


14
SkryťZatvoriť reklamu