SME

Na scénu vstupujú Nevakcinovaní, Front, či Rozvoj. Nové strany hovoria o krvi, revolúcii aj zotročení

Voľby chce stihnúť 14 vznikajúcich strán.

Juraj Čarný, základateľ strany Prosperita a Rozvoj - občanovJuraj Čarný, základateľ strany Prosperita a Rozvoj - občanov (Zdroj: Juraj Čarný)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Už to fičí, už sa to sype, optimisticky hľadí na svoj vznikajúci politický projekt 37-ročný Juraj Čarný z obce Zálužice pri južnom brehu Zemplínskej šíravy.

Má totiž už 29 nahlásených členov a aj preto verí, že by so svojou novou stranou Prosperita a Rozvoj – občanov mohol nazbierať aj niekoľko percent hlasov, ak sa definitívne rozhodne kandidovať v predčasných voľbách v septembri.

Juraj Čarný, Juraj Čarný a Mária Čarná – syn, otec a mama zbierajú podpisy už od jesene, na zozname vznikajúcich strán ministerstva vnútra s blížiacim sa termínom volieb pribúda aj ich konkurencia.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam... Nevakcinovaní či kráľ Zemplína. Do volieb idú aj bizarné strany (17. 3. 2023)
Počúvajte v appke SME alebo cez ToldoApple, Spotify a RSS.

Popri Modrých Mikuláša Dzurindu a Jablka Lucie Ďuriš Nicholsonovej je na zozname aj ďalších jedenásť strán, ktoré sa prezentujú aj revolučným nápevom načítaným politickým manifestom či apelom na zastavenie „veľkého resetu“.

Denník SME zmapoval, s čím vstupuje na politickú scénu podnikateľ s prezývkou gazda, päťdesiatnik burcujúci voličov „s neočkovanou krvou“ či slovenská alternatíva Vlka z Wall Street Mikuláš Vareha.

1. Občanov chce rozvíjať za pomlčkou

Názov strany: Prosperita a Rozvoj - občanov

Líder: Juraj Čarný

Aký význam má v názve strany dať slovo „občanov“ až za pomlčku? Jej zakladateľ Čarný to celkom vysvetliť nevie. „Viacerí sa ma na to pýtali, ale už je to raz tak a nebudem to meniť,“ odvetil.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9KHC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Predčasné parlamentné voľby 2023

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 968
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 366
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 982
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 811
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 596
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 501
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu