BRATISLAVA. Smer v dôležitom období päť mesiacov pred parlamentnými voľbami začína dosahovať takú jednoznačnú úroveň popularity, akú mu naposledy agentúry merali ešte na prelome rokov 2018 a 2019, keď vládol.
Naopak, Hlas, ktorý rebríčkom prieskumných agentúr, dominoval od svojho vzniku na jar 2020, sa čoraz výraznejšie prepadáva a jeho voliči sa začínajú vracať k pôvodnej Pellegriniho strane - k Smeru.
Prepad Hlasu je taký výrazný, že mu začína hroziť aj strata druhého miesta v prospech Progresívneho Slovenska.

Vyplýva to z volebného modelu prieskumnej agentúry NMS Market Research, ktorá zbierala dáta medzi 28. marcom až 2. aprílom online zberom na reprezentatívnej vzorke 1008 respondentov.
Agentúra pôsobí na slovenskom, českom aj maďarskom trhu, vznikla v roku 1999, doteraz verejné politické prieskumy nepublikovala. NMS Market Research má skúsenosti s politickými prieskumami na zadanie klientov. Je tiež členom medzinárodných a domácich profesijných združení ESOMAR, SIMAR a SAVA podobne, ako známejšie agentúry AKO a Focus.
Aprílový prieskum NMS potvrdzuje trend, ktorý tieto agentúry zachytávali v meraniach z marca a februára, ako aj stupňujúcu sa krízu stredopravých strán OĽaNO a SaS. Prepadli sa do pásma ohrozenia okolo päťpercentnej hranice zvoliteľnosti a strácajú istotu účasti v budúcom parlamente.
Denník SME v texte vysvetľuje aj to, ako prieskum NMS vznikol a ako interpretovať ich volebný model.
1. Prečo Smer tak výrazne poráža Hlas?
Sebavedomé vyjadrenia Fica z posledných mesiacov o tom, že Smer ide vyhrať septembrové voľby, prieskum agentúry premieňa na reálny scenár.