BRATISLAVA. Známy šéf nemeckej automobilky Dieter Zetsche po 43 rokoch opúšťa svoje pracovisko - spoločnosť vyrábajúcu autá značky Mercedes. Lúči sa so zamestnancami v emotívnych záberoch videa, tlieskajú mu a fotia sa s ním. Osobný šofér, ako inak v Mercedese, ho privezie domov. Posledný raz.
Dojemnú hudbu vystrieda záber vo videu na otvárajúcu sa bránu garáže. Do dneška ešte riaditeľ Mercedesu ju opúšťa v novom aute - v BMW.
"Konečne voľný," objaví sa vo videu nápis za zvukov optimistickej hudby.
Dve nemecké automobilky sa takto navzájom pravidelne doberajú minimálne od roku 1988 a podobné odkazy na toho druhého sa stali súčasťou marketingu oboch spoločností. "Vďaka, za veľa rokov inšpirujúcej súťaže," odkáže ešte BMW na konci videa so Zetschem.
O podobnú narážku no súpera, no v politike a predvolebnej kampani, sa teraz pokúsila strana Borisa Kollára Sme rodina. Slogan SaS "Meníme hru", ktorý prekvapil aj viacerých analytikov, keďže zásadné zmeny v Sulíkovej stratégii nebadajú, využila a pozmenila strana Borisa Kollára na vlastných bilbordoch.
V slovenských kampaniach pritom takéto priame odkazy na kampaň konkurentov vo voľbách vôbec bežné nie sú.
"Nemeníme hru" presviedča najnovšie Kollárova strana z bilbordov aj s dôvetkom - "stále pomáhame". Predstavitelia Sme rodina radi opakujú, že sú strana, ktorá plní svoje sľuby, hoci ten o 25-tisíc nájomných bytoch ročne ešte z kampane 2020 ostáva nesplnený. K systému nájomných bytov Sme rodina legislatívu presadila, ale hotový zatiaľ nie je ani jeden byt. V tohtoročnej kampani prišli s nápadom štátnych mikropôžičiek či štátnych potravín.
"Teší ma, že sme studnicou nápadov a inšpiráciou pre iné strany," reaguje Sulík na Kollárove bilbordy. "Pri ideovej chudobe Sme rodina ma to ani neprekvapuje."
"Nevtipkujem, myslím to vážne. To je konštatovanie, nie vtipkovanie," vraví o obsahu bilbordov Kollár.
Príbeh doťahovania však ešte pokračuje.