BRATISLAVA. Slovenská komora učiteľov hodnotí končiaci sa školský rok ako mimoriadne zmätočný z dôvodu striedania viacerých ministrov.
Poukazuje aj na platy učiteľov, ktoré sa dostali pod 1,2-násobok v národnom hospodárstve i na to, že školstvo je opäť na chvoste záujmu spoločnosti, uviedol Viktor Križo zo Slovenskej komory učiteľov.
"Po naozaj veľmi náročných dvoch školských rokoch pandémie a vojny mal byť tento školský rok rokom stability, starostlivosti o duševné zdravie učiteľov, riaditeľov i žiakov. Situácia však je taká, že školy sa museli ešte starať o rozpadajúci sa rezort plný chaosu a nezáujmu zo strany kompetentných. Čerpanie z plánu obnovy v školstve je jedno z najhorších, lenže nepostavená nemocnica je viditeľnejšia ako nízka kvalita vzdelávania," povedal Križo.
Podľa jeho slov exminister školstva Branislav Gröhling (SaS), ktorý viac ako dva roky rezort spravoval, zanechal dočasným ministrom - odborníkom spúšť na ministerstve.

"Reforma poradenských zariadení, kurikulárne zmeny či nastavenie kontroly kvality systému vzdelávania učiteľov naplno zlyhali a ani novým ministrom sa nepodarilo v tejto veci nič urobiť. Otázka podpory traumatizovaných detí z Ukrajiny skončila heslom: "zachráň sa, kto môžeš". Ministerstvo v podstate pre podporu ukrajinských detí neurobilo za viac ako rok vojny vôbec nič," skonštatoval Križo.
Poukázal na to, že riaditelia škôl ostali v podpore týchto detí úplne sami, či to, že veľká časť týchto detí ani nie je v školách.
Dobrou správou podľa Slovenskej komory učiteľov je novela školského zákona.
"Reforma podporných opatrení, vytvorenie novej pozície sociálneho pracovníka, expresne rýchle spustenie nového projektu podpora pomáhajúcich profesií 3 cez Národný inštitút vzdelávania a mládeže pre asistentov a školských psychológov do škôl sú dobré správy," skonštatovali.