SME

Prezidentský denník: Korčok víťazí nad Pellegrinim na facebooku aj v agentúre Median

Prieskum ukázal zatiaľ najlepšie čísla pre Korčoka.

Záber z predvolebného videoklipu na podporu I. KorčokaZáber z predvolebného videoklipu na podporu I. Korčoka (Zdroj: FB/Ivan Korčok)

BRATISLAVA. Prezidentskému kandidátovi Ivanovi Korčovi sa prekvapujúco darí na facebooku viac ako Petrovi Pellegrinimu. Doteraz sa na tejto sociálnej sieti darilo pozornosť získavať skôr koaličným politikom.

Až šesť z desiatich najúspešnejších politikov na facebooku bolo minulý rok z dnešnej koalície.

Najúspešnejším bol Robert Fico, Pellegrini skončil šiesty pred prezidentkou Zuzanou Čaputovou.

Korčok bol síce už ministrom zahraničia za SaS, ale do prvej ligy na facebooku sa dostal až v prezidentskej kampani. Stále má šesťkrát menej sledovateľov ako Pellegrini.

SkryťVypnúť reklamu

Na objektívnejšie meranie popularity sa však používa počet interakcií (lajky, komentáre, zdieľania) k jednotlivým príspevkom. V tom Korčok prekvapujúco porazil svojho hlavného rivala v januári aj vo februári.

Čítate piate vydanie Prezidentského denníka. Každý deň prinášame prehľad najdôležitejších správ o prezidentských voľbách.

Podržtaška mala 600-tisíc videní

Pozornosť pre Korčoka na facebooku neznamená, že vyhrá voľby. Pellegrini je známejší a populárnejší, jeho úlohou je najmä udržiavať svoj náskok. Korčok je ten, kto musí byť v kampani aktívny, ak má dobehnúť rozdiel.

Sila sociálnej siete, ktorá sa už prejavila v parlamentných voľbách, však môže Pellegrinimu v konečnom dôsledku chýbať.

V jeho prospech zatiaľ nevystupujú ani koaliční politici, ktorí sú na facebooku silní. Okrem Fica sú to Tomáš Taraba, Matúš Šutaj Eštok či Ladislav Kamenický. Aj to sa však môže ešte do volieb zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu

Pellegrini svoj profil pravidelne plní príspevkami, v ktorých sa snaží vystupovať štátnicky. Využíva na to aj svoju funkciu predsedu parlamentu.

Dosahuje porovnateľný úspech (v počte interakcií), aký mal aj dva mesiace pred parlamentnými voľbami. Z politikov bol vo februári tretí najúspešnejší.

No Korčokovi sa darí úspešne mu konkurovať. Z politikov bol druhý za Ficom.

Video, v ktorom prikazuje nemeckému vlčiakovi, aby podržal tašku, čím paroduje Pellegriniho, malo viac ako 600-tisíc videní a bolo zatiaľ najúspešnejším videom v prezidentskej kampani.

Pellegriniho najúspešnejšie video malo 300-tisíc videní. V ňom redaktorke televízie JOJ vysvetľuje, prečo za zabitie človeka nemôže byť nižšia trestná sadzba ako za ekonomické trestné činy.

Celkom iná je situácia na sieti instagram, ktorú používajú skôr mladší ľudia, a tradične sa tam darí viac politikom, ktorí sú hodnotovo blízki Korčokovi, napríklad Čaputovej alebo PS. Na instagrame Korčok vedie jednoznačne.

SkryťVypnúť reklamu

Za jeho úspechom nie je to, že by dával do kampane na sociálnych sieťach viac peňazí. Obaja kandidáti míňajú podobne. Podľa otvorených účtov minul Korčok za celý február na tento typ kampane 11 600 eur a Pellegrini 12 100 eur.

Korčok by vyhral v prvom kole

Korčoka môže tešiť najnovší prezidentský prieskum, ktorý urobila pre RTVS agentúra Median SK.

V prvom kole by vyhral, čo sa stalo vôbec prvýkrát v nejakom prieskume. Pellegriniho by navyše porazil celkom presvedčivo - o viac ako tri percententuálne body.

Tretí by bol Štefan Harabin pred Igorom Matovičom a Jánom Kubišom.

Aj druhé kolo by vyzeralo pre Korčoka priaznivejšie než v iných agentúrach. Pellegrini by síce vyhral so ziskom 51,7 percenta, no najtesnejším rozdielom, aký doteraz odmerala seriózna agentúra.

SkryťVypnúť reklamu

Median nerobí klasické prieskumy, ale volebné modely. Jednotlivým hlasom priraďuje váhu podľa toho, ako pevne sú ľudia o svojom hlase presvedčení.

Korčokove šance sa ukazujú lepšie aj v agentúre NMS, ktorá robí tiež volebné modely. Môže to naznačovať, že Korčok má viac voličov, ktorí sú si svojou voľbou istí.

Čo dnes ešte potrebujete vedieť:

Prezidentské voľby 2024 

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 478
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 359
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 672
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 077
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 045
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 795
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 578
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 434
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu