SME

Samosprávy sú za zachovanie čo najširšej siete detských pohotovostí

Rokujú s ministerkou aj s pediatrami v regiónoch.

Detská fakultná nemocnica v Košiciach.Detská fakultná nemocnica v Košiciach. (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) chce zmenu vyhlášky k redukcii siete detských ambulantných pohotovostí. Snaží sa o zachovanie pohotovostí v čo najväčšom počte a dostupnej vzdialenosti pre rodičov.

V tejto veci sa predseda ZMOS Jozef Božik stretol s ministerkou zdravotníctva Zuzanou Dolinkovou. Rokujú aj s pediatrami v regiónoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Jozef Božik rokoval so súčasnou ministerkou zdravotníctva vo veci možnej revízie predmetnej vyhlášky s tým, že ZMOS predrokuje v dotknutých regiónoch, ktorých sa aktuálne týka zánik pevných bodov ambulantnej pohotovostnej služby, s pediatrami ochotu, v prípade zachovania ambulantnej pohotovostnej služby personálne zabezpečiť fungovanie takejto ambulancie, to je garanciu zo strany konkrétnych pediatrov slúžiť v danej ambulancii do 20.00 h," priblížilo združenie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Lekári budú musieť pristúpiť k zavedeniu poplatkov, varuje asociácia súkromných lekárov Čítajte 

Na viacerých miestach Slovenska preto aktuálne prebiehajú rokovania s pediatrami za účasti primátorov a starostov. Po zosumarizovaní potrebných podkladov chcú Božik a členovia odbornej sekcie zdravotníctva pri Rade ZMOS rokovať s rezortom zdravotníctva.

Sieť detských ambulantných pohotovostí sa má v troch fázach zredukovať. V prvej fáze zaniklo šesť pohotovostí, ktoré nemali prevádzkovateľa. Ďalších desať bodov ambulantných pohotovostných služieb má byť vypustených od júla 2024. Tretia fáza, ktorá sa má týkať piatich bodov ambulantných pohotovostných služieb, je naplánovaná od novembra 2024.

Zdravotníctvo

Peter Kotlár.

Komora Kotlára nepovažuje za autoritu v danej oblasti, pretože nespĺňa kvalifikačné predpoklady.


SITA 6
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 317
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 837
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 209
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 687
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 385
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 741
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 564
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Ousmane Dembele oslavuje gól

Víťazný gól strelil Dembele.


a 1 ďalší
Jaroslav Janus s majstrovským pohárom

Napodobnil Dominika Riečického.


TASR
Marek Bartnánus

Za sebou nechal legendu Slovana Richarda Kapuša.


a 1 ďalší
Divadlo Crucible je dejiskom MS v snookri od roku 1977.

Kapacita divadla je menšia než tisíc divákov, čo nedokáže zodpovedať dopytu.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu