BRATISLAVA 6. augusta (SITA) - Milión korún od Československej obchodnej banky (ČSOB) si rozdelí 29 študentských médií z celého Slovenska. Touto sumou chce banka podporiť kultúru a umelecký život na vysokých školách. „Študentské médiá, či už to sú rádiá, časopisy alebo filmové kluby, sú pre udržanie alternatívneho kultúrneho zázemia vysokých škôl nevyhnutné," tvrdí riaditeľ marketingu ČSOB Pavol Králi. Keďže sa mnohé boria s finančnými problémami, banka sa ich rozhodla podporiť. Do programu sa prihlásilo 65 subjektov.
Pri posudzovaní projektov na rozvoj jednotlivých médií pomohla Komunitná nadácia Bratislava. „Hľadali sme pre ČSOB zmysluplný účel využitia miliónovej sumy a voľba padla práve na študentské médiá," uviedol Ľuboš Tvrdoň z nadácie. Dodáva, že tieto médiá sú "nezávislé, tvoria ich šikovní mladí ľudia, venujú sa umeniu, kultúre, nechýba im humor". Často však pracujú v provizórnych, až „bojových“ podmienkach. Napríklad Študentské rádio Mladá Garda funguje s technikou starou 35 rokov.
Projekty posudzovala nezávislá skupina zložená z filmovej teoretičky Ivany Petríkovej, žurnalistu Olivera Reháka, rozhlasového moderátora Milana Urbaníka, Marty Krejcarovej z ČSOB a Zuzany Kušovej z Komunitnej nadácie Bratislava. Penize od banky dostane 12 filmových klubov, desať časopisov, päť rádií a dva internetové časopisy. Podporu získali napríklad filmové festivaly, štart uľahčili trom novým filmovým klubom: FK 35 mm a FK Kotolňa v Bratislave, Akademickému FK v Banskej Štiavnici, ale aj internetovému médiu o živote na „Mlynoch.“ Študentský časopis Atteliér vydávaný na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave získal vďaka svojej kvalite viac prostriedkov, než žiadal. Najviac peňazí - 60 000 korún sa podarilo získať bratislavskému filmovému klubu Nostalgia a Študentskému filmovému klubu v Banskej Bystrici.
Celkovo banka podporila 11 projektov z Bratislavského kraja, šesť z Banskobystrického, tri z Nitrianskeho a Košického, dva z Prešovského a Trnavského a jeden z Trenčianskeho kraja.