SME

Vyberal súťažiace do Ruže pre nevestu: Šou je zrkadlom pre divákov i celú spoločnosť

Relácia je sociálnym experimentom.

Aleš Bednařík radí pri výbere účinkujúcich do reality šou.Aleš Bednařík radí pri výbere účinkujúcich do reality šou. (Zdroj: TV Markíza)

"Krásny večer všetkým, ktorí ešte stále neprestali veriť na lásku," privítal divákov v prvej časti romantickej reality šou Ruža pre nevestu moderátor Krištof Králik.

Markíza uviedla už druhú sériu americkej zoznamovacej šou, v ktorej sa o priazeň mladého nádejného ženícha uchádza osemnásť atraktívnych žien.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"V praxi sledujem, že nikdy nebolo ťažšie sa s niekým zoznámiť. Pre mňa preto nie je prekvapivé ani to, že ženy využívajú príležitosť na zoznámenie aj v televízii. Čo je na tom zlé, veď to skúšajú už aj na sociálnych sieťach," hovorí psychológ ALEŠ BEDNAŘÍK, ktorý pomáha vyberať účinkujúce.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom reality šou je vytvoriť pár, no zoznamka to nie je. "Vychádzajme z toho, že hľadáme adeptky do romantickej televíznej reality šou," prízvukuje.

Aká je motivácia žien, ktoré sa prihlasujú do podobných súťaží?

Mladé dievčatá majú dva základné motívy, prečo chcú byť súčasťou tejto reality šou a oba považujeme za relevantné.

Základný motív je naozaj ten, že sú single a niekoho si hľadajú. Tým druhým je, že sa chcú prezentovať. Ani ten nám neprekáža.

Neprekáža tvorcom romantickej šou, že sa chcú adeptky zviditeľniť?

Nie, pretože je oveľa ťažšie udržať záujem osemnástich žien o jedného muža. Túžba byť videná, ich motivuje k tomu, aby v šou zostali čo najdlhšie.

Vyhovuje to aj preto, že je štúdiami dokázané, že ženy potrebujú omnoho viac času na to, aby k mužovi začali vnímať romantické city a náklonnosti. V Svadbe na prvý pohľad (relácia, na ktorej Aleš Bednařík tiež participoval ako psychológ pozn. red.) to vyzeralo tak, že sa všetci muži zamilovali a ženy ich city vôbec neopätovali.

SkryťVypnúť reklamu

Mužovi stačí ísť na rande tri až päťkrát, no žena potrebuje osem až deväť stretnutí.

Zo psychologického hľadiska je nevyhnutné súťažiace nastaviť tak, aby tam chceli vydržať čo najdlhšie. Zvyšuje sa tak pravdepodobnosť, že ak na začiatku necítili romantickú náklonnosť, neskôr sa objaví.

V čom je vaša pridaná hodnota ako psychológa?

Dievčatá na začiatku vypĺňajú dva dotazníky, jeden sa týka konfliktov a spôsobu, akými by ich riešili, druhý osobnostného nastavenia.

Na základe dotazníkov dávam odporúčania, upozorňujem na riziká, ktoré by mohli nastať počas natáčania a podobne. A tiež radím, čím by mohli byť jednotlivé ženy pre šou obohatením. Môj hlas je poradný, nerozhodujem o tom, kto sa v relácii naozaj objaví.

Pri tejto druhej sérií som bol iba pri výbere, pri prvej som strávil so súťažiacimi aj natáčanie. Mojou úlohou bolo vnímať, čo sa deje a potom ich konštruktívne nasmerovať, aby vedeli byť samy sebou.

SkryťVypnúť reklamu

Aký typ dievčat hľadáte?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAV34 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  2. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  3. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  4. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  7. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 168
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 645
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 761
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 867
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 472
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 057
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 834
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Radosť hráčov Slovenska.

Pozrite si, kto vysiela prvý vzájomný prípravný zápas pred MS v hokeji 2025: Česko - Slovensko.


Róbert Boženík.

Feyenoord sa už zmieril s tým, že peniaze za slovenského futbalistu neuvidí.


Josuke Watanuki.

Z virálneho momentu sa napokon stala marketingová spolupráca.


Matyáš Klouček
Slovenský šípkar Martin Homola.

Niké Dart Liga pokračuje podujatím v Poprade.


SkryťZatvoriť reklamu