SME

Diváci nechcú len živé prenosy. Zákulisie olympiády im ponúkajú priamo športovci na TikToku

Sociálne siete zmenili vnímanie olympiády.

Olympiáda nie je len o výsledkoch a výkonoch, ale aj o emóciách. A najmä tie zaujímajú používateľov sociálnych sietí.Olympiáda nie je len o výsledkoch a výkonoch, ale aj o emóciách. A najmä tie zaujímajú používateľov sociálnych sietí. (Zdroj: TASR/AP)

Nórsky plavec Henrik Christiansen ohodnotil chuť čokoládových muffinov z olympijskej dediny jedenástimi bodmi z desiatich. Bolo to jedno zo série jeho videí o jedle, ktoré majú olympionici k dispozícii. Zábery zverejnil na tiktoku a sladkosť sa stala v Paríži jednou z najpopulárnejších chuťoviek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nór zaujal publikum krátkymi vtipnými videami s jednoduchým obsahom. Avšak ukázal niečo nesmierne zaujímavé - zákulisie olympiády a to, ako žijú športovci, keď práve nesúťažia.

Niekoľkonásobný medailista zo svetových či z európskych šampionátov nie je jediný, kto pravidelne zverejňuje krátke videá na čoraz obľúbenejšej sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu

Keď americké gymnastky získali zlatú medailu, na záberoch televíznej kamery mohli diváci vidieť, ako sa Simone Bilesová a Suni Leeová s radosťou dohadujú, aký tanec s medailami si nacvičia a dajú na tiktok.

Súvisiaci článok Je ruka vo vrecku frajerina? Tréner komentuje strelca, z ktorého je hit sociálnych sietí Čítajte 

Práve tento moment pekne vystihuje rozdiely medzi dianím na televíznej obrazovke a vo virtuálnom svete sociálnej siete.

Zatiaľ čo vysielatelia, ktorí majú licencie na športové prenosy z olympiády, sprostredkúvajú najmä seriózny obsah, tiktok sa stal miestom pre nekonvenčné a neformálne videá, z ktorých sa mnohé stali virálnymi. Vďaka športovcom, ale aj fanúšikom olympiády, konštatuje technologický portál The Verge.

Športovci z celého sveta ukazujú, ako trávia čas v Paríži. Poskytujú pohľad za oponu, čo ľudí vždy lákalo. A najmä - ide o oddychové videá, od ktorých sa neočakáva serióznosť. A už vôbec nie na tiktoku.

SkryťVypnúť reklamu

O tiktoku ako o neoficiálnom športovom kanáli, ktorý vysiela udalosti zo zákulisia, úsmevne napísalo austrálske BBC už počas olympiády v Tokiu pred tromi rokmi. V Paríži sa trend ešte znásobil. S veľkým prispením športovcov.

„Toto je generácia tiktok športovcov," hovoril už počas olympiády v Tokiu Jonathan Hutchinson, odborník na sociálne médiá v univerzite v Sydney.

Skvelé miesto pre memečka a virál z olympiády

Obsah na tiktoku rástol už počas olympiády v Tokiu, avšak sociálna platforma očakáva absolútny boom práve počas olympiády v Paríži.

Šéf športových partnerstiev z tiktoku Rollo Goldstaub pre The Verge povedal, že „olympiáda v Paríži má všetky správne ingrediencie na to, aby sa stali momentom pre vytvorenie rekordného obsahu v histórii tiktoku“.

SkryťVypnúť reklamu

A dokazuje to aj číslami. Počas prvých piatich dní olympijských hier v Tokiu bolo 29-tisíc príspevkov s heštegom „#olympiáda“. Za rovnaký čas v Paríži zaznamenali už viac ako pol milióna rovnakých postov, čo je viac ako 17-násobný nárast obsahu. A počet videí každým dňom narastá.

V USA sa stal tiktok aplikáciou roka v roku 2022. Popularitu si získal vďaka krátkym videám, ktoré algoritmus zobrazoval a stále zobrazuje podľa preferencií ľudí. Z pohľadu používateľov je v globálnom meradle podľa dátovej platformy Statista piatou najúspešnejšou sociálnou sieťou.

Od začiatku bola určená za priestor pre mladšie vekové kategórie a ukazujú to aj dáta. Až 70 percent jej používateľov je vo vekovej kategórii od 16 do 34 rokov.

Do nej patrí aj väčšina športovcov na olympiáde, ktorí vytvárajú obsah na sociálne siete vrátane tiktoku. Takto priťahujú sledovateľov a tí zasa značky, médiá a reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Dve boxerky čelia na olympiáde nenávisti, že nie sú ženy. Čo s tým majú Rusi? Čítajte 

Na to zareagovali aj tradičné médiá. Americká televízna spoločnosť NBC Universal sa snaží podchytiť mladšie publikum, ktoré sa presunulo na sociálne siete. Preto do Paríža vyslala „armádu“ influencerov. Ich úloha je jasná - stretávať sa so športovcami, filmovať sa, navštevovať zaujímavé miesta, štadióny, ale najmä tvoriť obsah.

Streaming sa chváli rastom divákov. Už aj v športe

Ešte pred pár rokmi mali mnohí pocit, že streamovacie služby ešte dlho nebudú konkurenciou pre lineárne televízie. Najmä v domácom priestore. No cestu k streamovacím platformám, ako sú Netflix či Max (bývalé HBO GO), si našlo aj slovenské publikum. O záujme svedčí aj fakt, že aj lineárne televízie investujú do vlastných služieb, napríklad Voyo či JOJ play.

Streamovacia služba Max vysiela na Slovensku od mája tohto roku. Stojí za ňou spoločnosť Warner Bros. Discovery. Pôvodne sa Max volala HBO GO, preto má vo svojej ponuke aj HBO a ďalšie stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Už pri uvedení na trh avizovala, že súčasťou ponuky budú aj viaceré športy vrátane olympijských hier v Paríži. Ak ste jej predplatiteľom, športový obsah si môžete doplatiť za malý príplatok a dostanete aj HBO, Discovery a Eurosport.

Olympiáda sa ešte len rozbieha a spoločnosť sa pochválila, že na streame majú päťkrát viac divákov, ako to bolo v prípade olympijských hier v Tokiu, ktoré sa konali v roku 2021. Zároveň sa o 63 percent zvýšil aj čas strávený na Maxe a discovery+.

Max totiž ponúka prenosy zo všetkých športov, ktoré si diváci môžu pozrieť naživo, ale aj vtedy, keď im to práve vyhovuje. A bez reklamy. Divákom sa prihovárajú komentátori v anglickom jazyku.

Na Slovensku vlastní licenciu na vysielanie olympijských hier v Paríži STVR. Otvárací ceremoniál si pozrelo 288-tisíc divákov v skupine 12+. Športová stanica, kde sa úvodný ceremoniál vysielal, sa stala najsledovanejšou spomedzi všetkých slovenských televíznych staníc vrátane komerčných.

SkryťVypnúť reklamu

Na ceremoniál v Paríži bolo zvedavých viac divákov ako na otvorenie hier v Tokiu. V roku 2021 bolo pri obrazovkách Jednotky 212-tisíc divákov.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné

STVR

Budova Slovenského rozhlasu.

Kandidujú Martina Flašíková, Martin Jakubec, Peter Janků, Norbert Majer a Igor Slanina.


TASR 27
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 465
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 053
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 260
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 665
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 083
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 886
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 574
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 308
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Erik Černák oslavuje gól proti Floride.

Tím slovenského obrancu inkasoval v posledných troch minútach duelu tri góly.


TASR
Ján Chovan v zápase Slovensko - Lotyšsko na MS 18.

Pozrite si program a štvrťfinálové dvojice na MS v hokeji do 18 rokov 2025. Kedy a proti komu hrá Slovensko?


Luka Radivojevič v zápase Slovensko - Fínsko na MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Vo výbere najlepších nováčikov zámorskej juniorky sa objavili dvaja Slováci, ktorí bojujú aj na MS v hokeji do 18 rokov 2025.


Dalibor Dvorský v drese St. Louis Blues.

Informáciu potvrdil aj Miroslav Šatan.


Martin Turčin
SkryťZatvoriť reklamu