SME

Úsek diaľnice D1 s tunelom Višňové dokončia najskôr až vo februári 2026

Po kontrolnom dni to oznámil minister Ráž.

V tuneli Višňové začali v stredu betónovať vozovku.V tuneli Višňové začali v stredu betónovať vozovku. (Zdroj: Reprofoto video FB NDS)

VIŠŇOVÉ. Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové dokončia až v roku 2026.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa nevyskytnú nepredvídané okolnosti, hotový by mohol byť vo februári. Na brífingu po kontrolnom dni v tuneli Višňové to vo štvrtok povedal minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru).

Minister podotkol, že stavba diaľničného úseku je pod trvalým drobnohľadom ministerstva. "Stavbu navštevujeme prakticky na dvojtýždennej báze. Počiatočná frustrácia na stavbe je dnes výrazne ustúpená, je tu oveľa lepšie nálada a veľmi sa teším, že sa podarilo začať s betonážou vozovky," uviedol Ráž.

SkryťVypnúť reklamu

Ráž sa vrátil aj k úvahám o asfaltovom povrchu vozovky, čo mohlo stavbu urýchliť.

"Vzhľadom na pokročilý proces a potrebu preprojektovania sa to neukázalo ako akceleračne správne riešenie. Betónový povrch má svoje plusy, predovšetkým v bezpečnosti a trvácnosti, aj keď z 30 najväčších tunelov v Európe sú len tri betónové a ostatné sú asfaltové," poznamenal Ráž.

Súvisiaci článok Višňové tak skoro neotvoria. Ráž rezignoval, betón vyhral nad asfaltom Čítajte 

Podľa riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Filipa Macháčka je začiatok betonáže vozovky výrazným míľnikom pri realizácii stavby.

"Keď všetko ide hladko a nevyskytujú sa žiadne problémy, tak idú dva finišery za sebou a betónujú 300 metrov vozovky denne. Verím, že sa všetky betónové práce podarí dokončiť podľa nastaveného plánu prác v júni budúceho roka," skonštatoval Macháček.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.

Načítavam video...

Slovenské tunely

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 015
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 380
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 954
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 649
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 135
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 041
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 018
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 938
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu