SME

Na Slovensku klesá podiel ľudí, ktorí chodia pravidelne do kostola, ukázal výskum

Výskum realizovali na vzorke 1245 dospelých obyvateľov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Na Slovensku klesá podiel ľudí, ktorí chodia pravidelne do kostola a rastie podiel tých, ktorí do kostola nechodia nikdy.

Podobne sa znižuje podiel ľudí, čo sa mimo bohoslužieb modlia pravidelne, rastie však podiel tých, čo sa nemodlia nikdy.

Ukázal to výskum "Generácie a viera 2024". O jeho výsledkoch informovala Slovenská akadémia vied (SAV) na svojom webe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Jedným z kľúčových rozmerov náboženskosti je účasť na bohoslužbách. Pri rovnako položenej otázke, ako bola položená viackrát od roku 1991, je vidieť za tri dekády mierny pokles podielu tých obyvateľov Slovenska, ktorí sa zúčastňujú pravidelne bohoslužieb v kostole," uviedol Miroslav Tížik zo Sociologického ústavu (SÚ) SAV.

SkryťVypnúť reklamu

Z výskumu vyplýva, že 38,5 percenta mužov a 28,8 percenta žien sa nikdy nezúčastňuje bohoslužieb.

Nepomer u mužov a žien je podľa výsledkov aj medzi návštevnosťou raz za týždeň alebo častejšie (muži 23,7 percenta a ženy 29 percent). Raz za rok alebo menej často chodí podľa výskumu do kostola 20,6 percenta žien a 17,4 percenta mužov.

Výskum bol realizovaný na vzorke 1245 dospelých obyvateľov Slovenska v období od 4. do 21. októbra 2024.

Pre konzorcium pracovísk - SÚ SAV, Ústav politických vied SAV a Univerzitu Komenského, ho uskutočnila agentúra Focus. Obsahoval viacero otázok, ktoré boli použité aj v minulých rokoch.

Slovenská akadémia vied

Snímky z dronov a satelitov mapujú tvár Slovenska.


Monika Tináková a 2 ďalší
Tím PoxyMed zo Slovenskej akadémie vied vyvíja polyméry pre sofistikovanejšiu liečbu viacerých typov ochorení.

Zážitkový program naučil slovenských vedcov nazerať na svoju prácu inak.


1
Súvisiace témy: Osobnosti vedy
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  2. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  3. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  4. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 5 129
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 797
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 620
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 457
  5. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu? 2 245
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 721
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 619
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 1 513
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu