BRATISLAVA. Linka detskej istoty (LDI) si pripomína 29 rokov nepretržitej pomoci deťom a mladým ľuďom na Slovensku.
Bezplatná anonymná linka poskytuje od roku 1996 podporu, odborné psychosociálne poradenstvo a krízovú intervenciu 24 hodín denne, sedem dní v týždni.
Informovala o tom riaditeľka LDI Táňa Ivanič Rybanská.
Pomoc v náročných situáciách
Linka detskej istoty je prvou špecializovanou telefonickou a online linkou na Slovensku, ktorá sa zameriava na potreby detí a mládeže. Od roku 2000 poskytuje nepretržite aj četové a emailové poradenstvo na stránke www.ldi.sk. Na telefónnom čísle 116 111 sa od svojho vzniku stala nástrojom, ktorý pomáha deťom a mladým v náročných situáciách.
"Linka detskej istoty poskytuje nonstop dostupný, bezplatný a bezpečný priestor, kde môžu deti a mladí ľudia získať potrebnú podporu a odborné poradenstvo v ťažkých chvíľach. Našou úlohou je nielen poskytovanie psychosociálneho poradenstva a krízovej intervencie, ale aj prevencia," uviedla Ivanič Rybanská.
Linka sa zameriava na podporu duševného zdravia, ako aj na ochranu práv detí a mladých ľudí.
Zlepšovanie duševného zdravia
Tím tvorí 70 odborníkov z oblasti psychológie, sociálnej práce a rôznych odborov pedagogiky. Za 29 rokov existencie linky poskytla podporu a poradenstvo viac ako trom miliónom detí, mladým ľuďom i dospelým.
Linka detskej istoty je aj školiacim pracoviskom, viac ako 800 odborníkov v pomáhajúcich profesiách získalo na LDI skúsenosti a prax.
"Zároveň sa stávame neoddeliteľnou súčasťou širšieho kontextu zlepšovania prístupu k duševnému zdraviu a prevencii v našej spoločnosti. Povedomie o dôležitosti duševného zdravia sa neustále zvyšuje," uviedla riaditeľka linky.
Deti a mladí ľudia čelia podľa nej výzvam moderného sveta, ako sú digitálny stres, kyberšikana, tlak zo sociálnych sietí, zhoršovanie duševného zdravia a často aj nedostatok skutočného porozumenia zo strany dospelých.