SME

Veselá paradajka sa vytráca, privátne značky u nás zdomácneli a vznikajú nové

Pre obchody vyrábajú pod ich značkou aj slovenské známe firmy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Často majú menej lákavé obaly a na prvé počutie neznáme názvy. Zvyčajne sú však lacnejšie, a na Slovensku čoraz viac obľúbené.

V minulom roku dosiahol podiel výrobkov tzv. privátnych značiek na Slovensku takmer 26 percent. Je to o percento menej ako rok predtým, ale stále ide o druhé najvyššie číslo od roku 2013, odkedy Potravinárska komora Slovenska sleduje toto číslo.

V tomto roku by sa trend mohol zase otočiť rastu. Dôvodom je konsolidačný balíček, ktorý podľa odborníkov povedie k vyššej inflácii.

SkryťVypnúť reklamu

„Národná banka Slovenska prognózuje, že potraviny tento rok zdražejú o približne päť percent. Preto možno očakávať, že spotrebitelia budú pri nákupe potravín klásť ešte väčší dôraz na cenu, čo by mohlo zvýšiť dopyt po privátnych značkách,“ hovorí Filip Kužma z Inštitútu moderného spotrebiteľa.

Niektoré značky už zľudoveli

Obchodné reťazce zhodne tvrdia, že záujem o tovar pod ich privátnymi značkami neustále rastie, preto stále menia a rozširujú svoj sortiment.

Najväčší slovenský obchodný reťazec COOP Jednota tento týždeň predstavil svoju novú privátnu značku Tomu ver. Zaradil do nej rôzne alternatívne potraviny, ktoré si budú môcť kúpiť ľudia intoleranciami na laktózu či lepok.

O rozširovaní sortimentu okolo Veľkej noci hovorí aj Tesco a podľa informácií SME nebude jediné.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB84S na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 478
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 359
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 674
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 078
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 046
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 795
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 578
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 434
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu