BRATISLAVA. Často majú menej lákavé obaly a na prvé počutie neznáme názvy. Zvyčajne sú však lacnejšie, a na Slovensku čoraz viac obľúbené.
V minulom roku dosiahol podiel výrobkov tzv. privátnych značiek na Slovensku takmer 26 percent. Je to o percento menej ako rok predtým, ale stále ide o druhé najvyššie číslo od roku 2013, odkedy Potravinárska komora Slovenska sleduje toto číslo.
V tomto roku by sa trend mohol zase otočiť rastu. Dôvodom je konsolidačný balíček, ktorý podľa odborníkov povedie k vyššej inflácii.
„Národná banka Slovenska prognózuje, že potraviny tento rok zdražejú o približne päť percent. Preto možno očakávať, že spotrebitelia budú pri nákupe potravín klásť ešte väčší dôraz na cenu, čo by mohlo zvýšiť dopyt po privátnych značkách,“ hovorí Filip Kužma z Inštitútu moderného spotrebiteľa.
Niektoré značky už zľudoveli
Obchodné reťazce zhodne tvrdia, že záujem o tovar pod ich privátnymi značkami neustále rastie, preto stále menia a rozširujú svoj sortiment.
V texte sa ešte dočítate
- Ako to je s privátnymi značkami u nás, koľko ich obchody majú a kto vyhráva v počte? Kto predstaví novinky?
- Prečo Veselá paradajka už nie je taká veselá?
- Prečo firma Milsy, korá vyrába aj Bánovecké jogurty, vyrába aj privátne značky. Čo z toho má a ako tento proces vyzerá?
- Prečo sú lacnejšie a čo to ovplyvňuje. Oplatia sa tieto značky tento rok?
- Ako je to s privátnymi značkami v zahraničí?
Najväčší slovenský obchodný reťazec COOP Jednota tento týždeň predstavil svoju novú privátnu značku Tomu ver. Zaradil do nej rôzne alternatívne potraviny, ktoré si budú môcť kúpiť ľudia intoleranciami na laktózu či lepok.
O rozširovaní sortimentu okolo Veľkej noci hovorí aj Tesco a podľa informácií SME nebude jediné.