BRATISLAVA. V Miloslavove, obci neďaleko Bratislavy, otvoril reťazec Biedronka, známy najmä z Poľska, svoju prvú slovenskú predajňu. Z jednej strany sú menšie bytové domy, z druhej, kam sa dá dohliadnuť, už len hnedé polia.
Po vstupe do predajne sú po oboch stranách kvety. Naľavo, ako to vo väčšine obchodných reťazcov býva, je oddelenie zeleniny a ovocie. Napravo sú chladiace boxy.
Vidno, že v tejto predajni ešte nikto nenakupoval. Produkty sú zoradené, čo je úplne iný pocit ako pred týždňom v prihraničnej poľskej Biedronke, kde boli medzi kvetmi aj balenia piva v plechovke.
V Miloslavove nie sú ani na palete postavené škatule plné banánov, všetko je vyložené v regáloch.
S tovarom na paletách u nás v roku 2004 začínal aj reťazec Lidl. Dnes však už podľa analytika maloobchodu Ľubomíra Drahovského u nás tovar na paletách takmer nikto neponúka.
Nákupný košík vyšiel v prospech Biedronky
Aj Lidl sa už snaží podľa analytika vyzerať luxusnejšie, hoci je označovaný diskontný reťazec. Za taký je považovaná aj Biedronka. V Poľsku má viac ako tritisíc predajní a viac ako 80-tisíc zamestnancov.
Na Slovensku plánovala prvé obchody otvoriť ešte koncom minulého roka. Zámer však presúvala a v marci nakoniec zrejme otvorí len prvých päť.
Do konca roka 2026 ich má byť päťdesiat. Ide o príchod väčšieho potravinového reťazca na Slovensko po dlhšej dobe.
Má však výrazne pomalší nástup, ako mal v roku 2004 Lidl, ktorý v jeden deň otvoril štrnásť predajní.