SME

Ľahko sa povie, že celá dezinfoscéna je zaplatená z Ruska. Je to veľmi veľké zjednodušenie

Už niekoľko rokov bojujeme vojnu o pravdu.

Dezinfoweby zažili rozmach v roku 2014 a odvtedy naberajú na sile, a to aj vďaka internetu. Mohlo by sa zdať, akoby sa už stávali mainstreamom. Zmeny nastali aj na sociálnych sieťach a okrem zrušenia fact-checkingu v USA sa ľuďom na facebooku zobrazuje aj viac politického obsahu.

Tradičné médiá sa však boria s problémami a mnohí vysokopostavení ľudia v štáte im nechcú odpovedať na otázky. Namiesto toho nakrúcajú videá na sociálne siete, kde rozprávajú, čo chcú – bez toho, aby boli konfrontovaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O dezinformačných, ale aj o tradičných médiách sa Jana Krescanko Dibáková rozprávala so šéfredaktorom Investigatívneho centra Jána Kuciaka Lukášom Dikom a s Martinom Hodásom, autorom Dezinfomajáka a šéfom Infosecurity.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhovor je výsledkom projektu Hoaxy a podvody v spolupráci s denníkom SME.

Nestali sa už v našej krajine mainstreamom dezinformačné médiá a tradičné, kvalitné médiá sú už na okraji?

Martin Hodás: V prvom rade nemáme na to analytiku, takže nevieme povedať úplne štatisticky, či to takto vychádza.

Napríklad jedným z rozdielov medzi dezinfowebmi a skutočnými médiami je, že nie sú auditované, takže nevieme čísla ich návštevnosti.

Minimálne zo spoločenského pohľadu sa to však dostáva do roviny dvoch veľmi silných celkov. Nedovolil by som si tvrdiť, že sú dnes už mainstreamom, ako to pred pár dňami povedal minister obrany Robert Kaliňák.

Minimálne sú však už dosť silným hráčom na to, aby v žiadnom prípade nemohli byť ignorované.

Tradičné médiá hľadajú pravdu. Nevieme, čo hľadajú alternatívne zdroje

Lukáš, nepochybne nám narástol počet dezinformačných médií. Dlhé roky si sa pohyboval v tradičných médiách. Dokonca si písal etický kódex, ešte keď si pôsobil v Slovenskej televízii. Čo je základným rozdielom medzi tradičnými a dezinformačnými médiami?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB8UZ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 578
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 419
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 070
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 778
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 630
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 597
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 019
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu