SME

Remišová žiada od ministerstva vnútra údaje o náborovej kampani

Opozičná poslankyňa tvrdí, že zmluva chýba v centrálnom registri.

Veronika RemišováVeronika Remišová (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Hnutie Slovensko a strana Za ľudí vyzývajú ministra vnútra Matúša Šutaja Eštoka, aby bezodkladne zverejnil zmluvy v súvislosti s imidžovou kampaňou z júla minulého roka a náborovou kampaňou pre Policajný zbor.

Zmluvy podpísal rezort vnútra s firmou Good Rutt's spolu za 222 000 eur.

Zároveň podávajú podnet na Úrad pre verejné obstarávanie a Najvyšší kontrolný úrad SR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na piatkovej tlačovej konferencii o tom informovali poslanci Veronika Remišová a Michal Šipoš (obaja Slovensko, Za ľudí, KÚ).

SkryťVypnúť reklamu

Hovoria o ukážke netransparentnosti

Zadanie zákazky pre náborovú kampaň na pozíciu policajta podľa Remišovej predstavuje ukážku netransparentnosti. "Keď sme sa pokúsili pozerať na novú uzavretú zmluvu, čo budú robiť, ako to budú robiť, aké položky, tak jednoducho takáto zmluva v centrálnom registri zmlúv neexistuje," poznamenala.

Poslankyňa tvrdí, že rezort nezverejnil zmluvu ani v súvislosti s imidžovou kampaňou z júla minulého roka. Nie je tiež známe, koľko firiem oslovil, koľkí uchádzači sa prihlásili ani aké dali ponuky.

"Ministra vnútra vyzývame, aby bezodkladne zverejnil zmluvy, ktoré boli uzatvorené s víťaznou spoločnosťou. Nech ministerstvo zverejní, ktoré firmy oslovilo, aké cenové ponuky týchto firiem prišli, pretože ak zmluvy nezverejnil alebo ak zmluvy neexistujú, ide o vážne podozrenia na netransparentný a dokonca možno až nezákonný postup v tejto veci," skonštatovala Remišová.

SkryťVypnúť reklamu

Imidžová kampaň

Rezort vnútra začiatkom marca informoval, že náborovú kampaň "Staň sa policajtom" zastreší spoločnosť Good Rutt's, ktorá ponúkla najnižšiu cenu za požadované služby, konkrétne 139 600 eur bez DPH.

Do súťaže vyhlásenej v polovici februára 2025 formou podlimitnej zákazky sa prihlásili celkovo traja uchádzači. Prebiehať má predovšetkým na sociálnych sieťach a v rádiách, časť prostriedkov je vyčlenená aj na nákup mediálneho priestoru.

V júli minulého roka si zároveň ministerstvo objednalo s firmou Good Rutt's imidžovú kampaň za 82 920 eur s DPH. Predmetom objednávky podľa zverejneného oznamu na webe rezortu je propagácia, reklama a inzercia.

Rezort tvrdí, že postupoval v súlade so zákonom

Náborová kampaň je jedným z nevyhnutných riešení, aby Policajný zbor získal nových ľudí a zvýšil bezpečnosť občanov. Ministerstvo vnútra (MV) SR širokú verejnosť o kampani proaktívne vopred informovalo. V reakcii na vyjadrenia opozičnej poslankyne Veroniky Remišovej (Slovensko, Za ľudí, KÚ) to uviedol hovorca MV Matej Neumann.

SkryťVypnúť reklamu

"Ministerstvo vnútra postupuje v súlade so zákonom a všetky podmienky sú verejne dostupné," deklaroval Neumann.

Priblížil, že do súťaže na realizáciu náborovej kampane do Policajného zboru vyhlásenej v polovici februára formou podlimitnej zákazky sa prihlásili celkovo traja uchádzači. Spoločnosť Good Rutt's z Bratislavy ponúkla najnižšiu cenu za požadované služby, tvrdí hovorca s tým, že na kreatívnej časti kampane sa podieľali interní zamestnanci MV.

"Teraz, keď súčasné vedenie ministerstva vnútra po nich upratuje chaos a opäť stabilizuje bezpečnostné zložky - investuje do náboru, zlepšuje pracovné podmienky, zabezpečuje lepšiu výbavu a zvyšuje platy, poskytuje stabilizačné a náborové príspevky, zúfalá opozícia kritizuje snahu riešenia všetkých problémov, ktoré po nich zostali," skonštatoval Neumann.

SkryťVypnúť reklamu

Reči o imidžovej kampani z júla minulého roka považuje MV za smiešne a prázdne frázy, ktoré nechce komentovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 777
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 474
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 917
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 604
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 531
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 251
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 070
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu