SME

Remišová žiada od ministerstva vnútra údaje o náborovej kampani

Opozičná poslankyňa tvrdí, že zmluva chýba v centrálnom registri.

Veronika RemišováVeronika Remišová (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Hnutie Slovensko a strana Za ľudí vyzývajú ministra vnútra Matúša Šutaja Eštoka, aby bezodkladne zverejnil zmluvy v súvislosti s imidžovou kampaňou z júla minulého roka a náborovou kampaňou pre Policajný zbor.

Zmluvy podpísal rezort vnútra s firmou Good Rutt's spolu za 222 000 eur.

Zároveň podávajú podnet na Úrad pre verejné obstarávanie a Najvyšší kontrolný úrad SR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na piatkovej tlačovej konferencii o tom informovali poslanci Veronika Remišová a Michal Šipoš (obaja Slovensko, Za ľudí, KÚ).

SkryťVypnúť reklamu

Hovoria o ukážke netransparentnosti

Zadanie zákazky pre náborovú kampaň na pozíciu policajta podľa Remišovej predstavuje ukážku netransparentnosti. "Keď sme sa pokúsili pozerať na novú uzavretú zmluvu, čo budú robiť, ako to budú robiť, aké položky, tak jednoducho takáto zmluva v centrálnom registri zmlúv neexistuje," poznamenala.

Poslankyňa tvrdí, že rezort nezverejnil zmluvu ani v súvislosti s imidžovou kampaňou z júla minulého roka. Nie je tiež známe, koľko firiem oslovil, koľkí uchádzači sa prihlásili ani aké dali ponuky.

"Ministra vnútra vyzývame, aby bezodkladne zverejnil zmluvy, ktoré boli uzatvorené s víťaznou spoločnosťou. Nech ministerstvo zverejní, ktoré firmy oslovilo, aké cenové ponuky týchto firiem prišli, pretože ak zmluvy nezverejnil alebo ak zmluvy neexistujú, ide o vážne podozrenia na netransparentný a dokonca možno až nezákonný postup v tejto veci," skonštatovala Remišová.

SkryťVypnúť reklamu

Imidžová kampaň

Rezort vnútra začiatkom marca informoval, že náborovú kampaň "Staň sa policajtom" zastreší spoločnosť Good Rutt's, ktorá ponúkla najnižšiu cenu za požadované služby, konkrétne 139 600 eur bez DPH.

Do súťaže vyhlásenej v polovici februára 2025 formou podlimitnej zákazky sa prihlásili celkovo traja uchádzači. Prebiehať má predovšetkým na sociálnych sieťach a v rádiách, časť prostriedkov je vyčlenená aj na nákup mediálneho priestoru.

V júli minulého roka si zároveň ministerstvo objednalo s firmou Good Rutt's imidžovú kampaň za 82 920 eur s DPH. Predmetom objednávky podľa zverejneného oznamu na webe rezortu je propagácia, reklama a inzercia.

Rezort tvrdí, že postupoval v súlade so zákonom

Náborová kampaň je jedným z nevyhnutných riešení, aby Policajný zbor získal nových ľudí a zvýšil bezpečnosť občanov. Ministerstvo vnútra (MV) SR širokú verejnosť o kampani proaktívne vopred informovalo. V reakcii na vyjadrenia opozičnej poslankyne Veroniky Remišovej (Slovensko, Za ľudí, KÚ) to uviedol hovorca MV Matej Neumann.

SkryťVypnúť reklamu

"Ministerstvo vnútra postupuje v súlade so zákonom a všetky podmienky sú verejne dostupné," deklaroval Neumann.

Priblížil, že do súťaže na realizáciu náborovej kampane do Policajného zboru vyhlásenej v polovici februára formou podlimitnej zákazky sa prihlásili celkovo traja uchádzači. Spoločnosť Good Rutt's z Bratislavy ponúkla najnižšiu cenu za požadované služby, tvrdí hovorca s tým, že na kreatívnej časti kampane sa podieľali interní zamestnanci MV.

"Teraz, keď súčasné vedenie ministerstva vnútra po nich upratuje chaos a opäť stabilizuje bezpečnostné zložky - investuje do náboru, zlepšuje pracovné podmienky, zabezpečuje lepšiu výbavu a zvyšuje platy, poskytuje stabilizačné a náborové príspevky, zúfalá opozícia kritizuje snahu riešenia všetkých problémov, ktoré po nich zostali," skonštatoval Neumann.

SkryťVypnúť reklamu

Reči o imidžovej kampani z júla minulého roka považuje MV za smiešne a prázdne frázy, ktoré nechce komentovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 527
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 315
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 675
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 560
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 700
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 622
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 235
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 394
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brad Marchand oslavuje víťazný gól Floridy.

Stav finálovej série NHL je po úvodných dvoch zápasoch v Edmontone 1:1.


a 1 ďalší
Srbský tenista Novak Djokovič opúšťa kurt po prehre v semifinále Roland Garros 2025.

Srbský tenista po zápase pobozkal svoju ruku a dotkol sa ňou antuky.


TASR
Kelvin Ofori, nová posila Slovana.

Nová posila Slovana je ako vrece s trikmi.


Slovenskí futbalisti.

Pozrite si TV program prípravného futbalového zápasu, v ktorom Slovensko čelí Grécku. Kde sledovať zápas?


SkryťZatvoriť reklamu