BRATISLAVA. Hnutie Slovensko a strana Za ľudí vyzývajú ministra vnútra Matúša Šutaja Eštoka, aby bezodkladne zverejnil zmluvy v súvislosti s imidžovou kampaňou z júla minulého roka a náborovou kampaňou pre Policajný zbor.
Zmluvy podpísal rezort vnútra s firmou Good Rutt's spolu za 222 000 eur.
Zároveň podávajú podnet na Úrad pre verejné obstarávanie a Najvyšší kontrolný úrad SR.
Na piatkovej tlačovej konferencii o tom informovali poslanci Veronika Remišová a Michal Šipoš (obaja Slovensko, Za ľudí, KÚ).
Hovoria o ukážke netransparentnosti
Zadanie zákazky pre náborovú kampaň na pozíciu policajta podľa Remišovej predstavuje ukážku netransparentnosti. "Keď sme sa pokúsili pozerať na novú uzavretú zmluvu, čo budú robiť, ako to budú robiť, aké položky, tak jednoducho takáto zmluva v centrálnom registri zmlúv neexistuje," poznamenala.
Poslankyňa tvrdí, že rezort nezverejnil zmluvu ani v súvislosti s imidžovou kampaňou z júla minulého roka. Nie je tiež známe, koľko firiem oslovil, koľkí uchádzači sa prihlásili ani aké dali ponuky.
"Ministra vnútra vyzývame, aby bezodkladne zverejnil zmluvy, ktoré boli uzatvorené s víťaznou spoločnosťou. Nech ministerstvo zverejní, ktoré firmy oslovilo, aké cenové ponuky týchto firiem prišli, pretože ak zmluvy nezverejnil alebo ak zmluvy neexistujú, ide o vážne podozrenia na netransparentný a dokonca možno až nezákonný postup v tejto veci," skonštatovala Remišová.
Imidžová kampaň
Rezort vnútra začiatkom marca informoval, že náborovú kampaň "Staň sa policajtom" zastreší spoločnosť Good Rutt's, ktorá ponúkla najnižšiu cenu za požadované služby, konkrétne 139 600 eur bez DPH.
Do súťaže vyhlásenej v polovici februára 2025 formou podlimitnej zákazky sa prihlásili celkovo traja uchádzači. Prebiehať má predovšetkým na sociálnych sieťach a v rádiách, časť prostriedkov je vyčlenená aj na nákup mediálneho priestoru.
V júli minulého roka si zároveň ministerstvo objednalo s firmou Good Rutt's imidžovú kampaň za 82 920 eur s DPH. Predmetom objednávky podľa zverejneného oznamu na webe rezortu je propagácia, reklama a inzercia.
Rezort tvrdí, že postupoval v súlade so zákonom
Náborová kampaň je jedným z nevyhnutných riešení, aby Policajný zbor získal nových ľudí a zvýšil bezpečnosť občanov. Ministerstvo vnútra (MV) SR širokú verejnosť o kampani proaktívne vopred informovalo. V reakcii na vyjadrenia opozičnej poslankyne Veroniky Remišovej (Slovensko, Za ľudí, KÚ) to uviedol hovorca MV Matej Neumann.
"Ministerstvo vnútra postupuje v súlade so zákonom a všetky podmienky sú verejne dostupné," deklaroval Neumann.
Priblížil, že do súťaže na realizáciu náborovej kampane do Policajného zboru vyhlásenej v polovici februára formou podlimitnej zákazky sa prihlásili celkovo traja uchádzači. Spoločnosť Good Rutt's z Bratislavy ponúkla najnižšiu cenu za požadované služby, tvrdí hovorca s tým, že na kreatívnej časti kampane sa podieľali interní zamestnanci MV.
"Teraz, keď súčasné vedenie ministerstva vnútra po nich upratuje chaos a opäť stabilizuje bezpečnostné zložky - investuje do náboru, zlepšuje pracovné podmienky, zabezpečuje lepšiu výbavu a zvyšuje platy, poskytuje stabilizačné a náborové príspevky, zúfalá opozícia kritizuje snahu riešenia všetkých problémov, ktoré po nich zostali," skonštatoval Neumann.
Reči o imidžovej kampani z júla minulého roka považuje MV za smiešne a prázdne frázy, ktoré nechce komentovať.