SME

KDH prijalo pozvanie prezidenta na okrúhly stôl k bezpečnostným otázkam

Verí v konštruktívny prístup zo všetkých strán.

Predseda KDH Milan Majerský.Predseda KDH Milan Majerský. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) prijalo pozvanie prezidenta SR Petra Pellegriniho na okrúhly stôl k bezpečnostným otázkam.

Podľa neho musia byť tieto otázky riešené naprieč politickým spektrom a politické elity by sa na nich mali zhodnúť.

Verí, že prístup bude konštruktívny zo strany koaličných aj opozičných strán.

Informoval o tom komunikačný odbor KDH.

"Toto nie sú otázky o politikárčení, ale sú to otázky prežitia Slovenska v rámci novej medzinárodnej politickej situácie," uviedlo hnutie.

SkryťVypnúť reklamu

Ide podľa neho o otázky, ktoré sa týkajú fungovania a prežitia SR a zachovania štátnej suverenity. Podľa KDH nie je možné, aby sa politické elity nedokázali v otázke bezpečnosti SR zhodnúť.

KDH tvrdí, že Slovensko musí veľmi efektívne míňať prostriedky na obranu a apelovať na svojich partnerov v rámci NATO, aby investovali rovnaké prostriedky.

Súvisiaci článok Opozičné strany rokovali o obrane, našli zhodu Čítajte 

"Je nevyhnutné, aby sme tieto prostriedky míňali efektívne a posilňovali bezpečnosť a stabilitu, o čom máme aj dnes v KDH pochybnosti, pretože nakupujeme hlava-nehlava, bez rozmyslu a neposilňujeme obranyschopnosť Slovenska," poznamenalo hnutie.

Prezident zvolal v utorok (18. 3.) okrúhly stôl k otázke zvyšovania obranyschopnosti SR a možnému navyšovaniu obranných výdavkov. Uskutočniť sa má 26. marca v Prezidentskom paláci.

SkryťVypnúť reklamu

Hlava štátu naň pozve predsedov parlamentných strán, ktorí dostali pozvanie na predchádzajúci okrúhly stôl, ministra obrany Roberta Kaliňáka (Smer) a náčelníka Generálneho štábu Ozbrojených síl SR Daniela Zmeka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 451
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 941
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 439
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 352
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 083
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 107
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 216
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pavel Šarina, konateľ spoločnosti Deaf Group, počas prevzatia ocenenia Roma Spirit.

Nepočujúci podnikateľ dal prácu stovke ľuďom, vrátane hendikepovaných.


Juraj Krúpa.

Krúpa pripomenul, že správa poukazuje na systémové zlyhania v polícii.


TASR
Ilustračné foto.

Taraba zlyhal v pláne obnovy, tvrdia organizácie.


TASR
Rodinná fotografia Artúra Nagya, levického fotografa, ktorý vlastnil ateliér, približne rok 1924.

Fotografi prinášali trendy z európskych metropol.


SkryťZatvoriť reklamu