SME

Vojna policajtov v praxi. Kajúcnik Petrov opísal, ako cez facebook spustil spravodajskú hru

Ako sa kajúcnici obrátili proti sebe.

Na súde s policajným exprezidentom Petrom Kovaříkom vypovedal kajúcnik Peter Petrov.Na súde s policajným exprezidentom Petrom Kovaříkom vypovedal kajúcnik Peter Petrov. (Zdroj: SME - Marko Erd)

BRATISLAVA. Už len spravodajská hra rozbehnutá cez facebookovú stránku polície chýbala v kauze vojny policajtov, ktorú postupne odkrýva súdny proces s bývalým šéfom polície Petrom Kovaříkom.

Obžalovaný je z toho, že ako policajný prezident v júli 2021 sabotoval prácu inšpekčného tímu Oblúk vedeného vyšetrovateľkou Dianou Santusovou. Doterajší priebeh súdneho procesu však miesto údajnej trestnej činnosti Kovaříka ukazuje celkom iné súvislosti.

Napríklad ako sa tím Oblúk vymkol spod kontroly nadriadených a v spojení so SIS sa zameral na diskreditáciu vyšetrovateľov NAKA okolo Jána Čurillu.

SkryťVypnúť reklamu

Keď sa šéfka Oblúku Santusová v lete 2021 dozvedela, že NAKA sa chystá brániť, narýchlo zorganizovala prísne utajenú zatýkaciu akciu. Zameraná bola na trojicu kajúcnikov z prostredia mafiánskeho gangu takáčovcov, ktorí s NAKA spolupracovali pri vyšetrovaní závažných korupčných káuz. Cieľmi inšpekcie sa stali dnes už známe mená - Matej Zeman, Peter Petrov a Csaba Dömötör.

Santusová si na zásah do Bratislavy prizvala kukláčov zo Sobraniec, aj keď nadriadení jej na to odmietli vydať súhlas. A keďže informácia o zatýkaní napriek utajeniu z Oblúku unikla, zrejme sa o nej vopred dozvedeli aj samotní kajúcnici a zmizli.

Keď sa o pochybnej akcii Oblúku dozvedel Kovařík, stopol ju, aby celý priebeh preveril. Za to teraz čelí obžalobe.

Petrov na facebooku

Správa o tom, že Santusovej skupina pripravuje zatýkanie, sa krátko pred spustením akcie začala šíriť aj vo verejnosti. Dokonca vo verzii, že zásah mal byť namierený aj priamo proti nepohodlným vyšetrovateľom NAKA a prokurátorom vtedajšieho ÚŠP. Celkovo malo ísť údajne o 12 až 13 ľudí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CBA64 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Peter Kovařík

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 736
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 047
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 814
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 198
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 741
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 275
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 246
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu