BRATISLAVA. Michal Šimečka sa neštverá na brány, politici Progresívneho Slovenska nepoužívajú expresívne výrazy a nemajú ani video z hotelovej izby vo Vietname so zlatou vaňou, z ktorej sa začiatkom januára ohlásil premiér Robert Fico zo Smeru.
Napriek tomu PS už rok spolu so Smerom vedie rebríčky meraní popularity politických strán a za rok a pol od volieb získalo na svoju stranu aj desatinu pôvodných voličov Hlasu.

V posledných týždňoch sa však na stranu zniesla kritika, že nedokáže dostatočne reagovať a predať ani také témy, ako je koaličná transakčná daň, ktorá má vplyv na státisíce živnostníkov a podnikateľov.
Pre stranu je to o to nepríjemnejšie, že s kritickými príspevkami, ktoré menovali PS, prišla aj satirická stránka Zomri s veľkým dosahom. Má päťkrát viac sledovateľov na instagrame ako PS či jeho predseda Šimečka.
„Celá opozícia na čele s PS a ich babráckymi marketérmi už mala behať po podnikoch a robiť súťaž Slovensko hľadá živnostníka, ktorému najčastejšie pípa v bankovej aplikácii transakčná daň,“ znie v jednom z príspevkov Zomri.
Aj na občianskom proteste organizovanom iniciatívou Mier Ukrajine si opozícia pred mesiacom vypočula výzvu na „budíček“, aby začala pracovať pre Slovensko a ukázala „sebavedomých politikov európskych rozmerov“.
Z dát o podpore Progresívneho Slovenska aj z hodnotení analytikov vyplýva, že strana si aj so svojím obvyklým spôsobom komunikácie udržiava preferencie vysoko. Je podľa nich otázne, či by jeho výrazná zmena nemala práve opačný efekt.
1. V prieskumoch tesne vedú
Robert Fico za štyri obdobia svojich vlád od roku 2006, teda takmer štrnásť rokov riadenia krajiny, ešte nezažil, aby niektorá z opozičných strán uprostred volebného obdobia bola taká silná, ako je dnes Progresívne Slovensko.