BRATISLAVA. Pred obchodom stojí veľmi smutná žena. Vedľa nej, priamo na ulici, ležia prázdne škatule.
Obchod vyzerá ako z námestia nejakého slovenského mesta. Dvere sú pootvorené a za nimi vidno prázdny vešiak na oblečenie.
"Viete, že mať tento obchod bol môj celoživotný sen. Bohužiaľ, ten sen sa končí," píše sa v komentári k snímke na sociálnej sieti. Podpísaná je Dana, majiteľka obchodu s rovnomenným názvom. Vyzýva ľudí, aby rýchlo nakúpili posledný, zľavnený tovar.
Žiadna taká Dana však neexistuje. Počet podobných podvodných reklám na sociálnych sieťach rastie, hovorí Eduarda Hekšová, riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest.
Heslo S láskou k tradícii využívajú aj podvodníci
"Často sa stretávame s tým, že stránky sú založené len niekoľko dní, počas ktorých spotrebitelia nakúpia tovar, no potom sú tieto obchody už nedohľadateľné," vysvetľuje Hekšová. "V takom prípade je veľmi náročné domáhať sa svojich práv."
Presný počet podvodných reklám nedokážu zistiť. Ich výskyt podľa Hekšovej výrazne závisí od algoritmu danej sociálnej siete.