BRATISLAVA. Nejasnosti okolo financií strany Hlas pretrvávajú. Strana nedávno zverejnila výročnú správu za rok 2024, ktorá ukázala, že rozpočet Pellegriniho prezidentskej kampane zachraňovala jeho sestra. Zároveň sa objavili nové otázky.
Prvá sa týka agentúry Creo Advertising, u ktorej si Hlas minulý rok objednal služby a tovary za 2,3 milióna eur.
Na slovenské pomery je to vysoká suma pre jedného dodávateľa. Navyše to bolo v čase, keď Pellegrini viedol prezidentskú kampaň s nejasným financovaním a zrejme výrazne presiahol zákonom povolenú sumu.
Agentúra je s Hlasom spätá, jej tržby začali významnejšie rásť až po tom, ako začala pre stranu robiť v roku 2023 parlamentnú kampaň. Spoluprácu si zopakovali v roku 2024 pri prezidentskej kampani, aj pred voľbami do Európskeho parlamentu.
Okrem toho Creo Advertising získala kontrakty od Slovenského plynárenského priemyslu, ktorý spadá pod ministerstvo hospodárstva, vedené podpredsedníčkou Hlasu Denisou Sakovou.
Creo Advertising nemá vlastnú webstránku a podľa mzdových nákladov v účtovnej závierke ani klasických zamestnancov. Jej minuloročné tržby dosiahli 4,3 milióna eur a zisk 300-tisíc eur.

Podozrivo vysoké sumy
Transparentný účet Hlasu k eurovoľbám archivovala mimovládna Transparency International, a strana podľa výpisu poslala agentúre Creo Advertising 673-tisíc eur.
Strany musia každý rok vo výročnej správe zverejniť zoznam firiem, ktoré im dodali tovary a služby nad 25-tisíc eur. Creo Advertising dodala v roku 2024 Hlasu služby za 2,3 milióna eur, čo výrazne prevyšuje sumu na kampaň do eurovolieb.
Agentúra robila aj prezidentskú kampaň, kde si podľa Pellegriniho transparentného účtu fakturovala spolu 337-tisíc eur. Tieto služby však nemal objednávať Hlas, ale Pellegriniho štáb.
Ak by aj strana obišla volebné pravidlá, a zahrnula aj prezidentskú do svojho celkového objemu objednávok, stále ide z oboch kampaní len o sumu okolo milióna eur. Hlas si teda musel od agentúry objednať aj ďalšie služby či tovary za 1,3 milióna eur.
"Strane Hlas sme v priebehu roka dodávali široké portfólio služieb, ktoré presahovali rámec volebných kampaní,“ reagoval šéf agentúry Radovan Kuchynka.