SME

Ďalšie vlaky budú bez sprievodcov. Zamestnanci aj odborník riešia problém s bezpečnosťou

Železničiari hovoria o modernizácii.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Pasažier stojí na peróne, pred ním zastaví vlak, ktorému sa otvoria dvere. Nie je potrebné, aby ich silou otvoril sám.

Cestujúci vojde do vlaku, nájde si miesto na sedenie. A aj napriek tomu, že cestuje viac ako hodinu, nezastaví sa pri ňom sprievodca či vlakvedúci, aby mu skontroloval lístok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto by mali najnovšie fungovať vlaky na niektorých tratiach v Žilinskom kraji a na Považí.

Súvisiaci článok Prečo sa vo vlaku nedá hrať online hazard a prečo tam hapruje wi-fi? Čítajte 

Od augusta v nich už totiž spravidla nebudú jazdiť sprievodcovia. Celý vlak bude mať na starosti len rušňovodič. Ide v podstate o podobný systém, aký už dnes ľudia poznajú napríklad z mestskej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Denníku SME, podobne ako aj iným médiám, sa zároveň ozvali zamestnanci spoločnosti, ktorí chcú zostať v anonymite. Tvrdia, že ZSSK sa pre zmenu rozhodla bez odbornej diskusie s verejnosťou či so zamestnancami.

Železničná spoločnosť Slovensko hovorí, že takéto trate nie sú výnimkou a budú sa na Slovensku rozširovať. Tvrdí, že takto nasleduje medzinárodné trendy. Vlaky tak fungujú v Nemecku, Rakúsku, Česku či vo Švajčiarsku.

Železnice už riešili problémy

Zamestnanci národného dopravcu ďalej upozorňujú na bezpečnostné riziká nového systému cestovania, najmä ak ľudia cestujú večer.

Ako príklad používajú opitého či inak problémového človeka, ktorý sa k ostatným cestujúcim nespráva tak, ako by mal.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CBDZC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železničná spoločnosť Slovensko

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 079
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 129
  3. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 127
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 2 799
  5. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 2 727
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 723
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 784
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu