SME

Holečková kritizuje rezort vnútra za nákup reklamných predmetov

Ministerstvo reagovalo, že nejde o rozmar.

Martina Bajo Holečková a predseda SaS Branislav Gröhling. Martina Bajo Holečková a predseda SaS Branislav Gröhling. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Opozičná poslankyňa Martina Bajo Holečková (SaS) kritizuje ministerstvo vnútra za obstarávania zamerané na nákup reklamných a propagačných predmetov.

Ako uviedla na dnešnej tlačovej besede, celkovo 150-tisíc eur majú stáť suveníry v súvislosti s chystaným Dňom Ministerstva vnútra SR.

Rezort chce podľa poslankyne kúpiť napríklad 15-tisíc antistresových loptičiek, rovnaký počet pršiplášťov, alebo tiež rovnaký počet balíkov cukríkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Dnes môžeme otvorene povedať, že si minister vnútra Matúš Šutaj Eštok ide robiť vlastné PR za štátne peniaze,“ vyhlásila Holečková.

SkryťVypnúť reklamu

Vágne údaje vyše miliónovej zákazky

Zároveň poukázala na ďalšie obstarávanie v hodnote 1,4 milióna eur. To sa podľa nej takisto týka propagačných predmetov, nie je však zverejnený ich počet ale „iba vágne opisy toho, čo sa ide obstarať“. „Toto je naozaj konsolidácia v praxi ako lusk,“ doplnila Holečková.

Zároveň sa pýta, ako sa nejaká normálna firma môže prihlásiť do obstarávania, keď ani nevie, čo ministerstvo od nej chce. „U koho skončí 1,4 milióna eur? To je tá základná otázka,“ dodala poslankyňa.

Ministerstvo odmieta rozmar. Reklama všetkých zložiek

Ministerstvo vnútra v reakcii odmietlo podľa nich zavádzajúce a účelové tvrdenia týkajúce sa nákupu propagačných predmetov.

„Informácie, ktoré dnes zverejnila strana SaS, sa nezakladajú na pravde. Rezort v súčasnosti obstaráva propagačné predmety s predpokladanou hodnotou zákazky 122 731 eur, ale verejné obstarávanie sa ešte neskončilo a predpokladáme, že výsledná cena bude výrazne nižšia. Ide o reklamné predmety pre všetky zložky, vrátane polície a hasičov, a väčšina z nich sú reflexné pásky, vesty či prívesky, ktoré môžu na cestách zachraňovať životy,“ zdôraznil rezort.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň ministerstvo plánuje po prvýkrát systematicky obstarať reklamné a propagačné predmety v rámci rámcovej zmluvy na štyri roky, ktorú bude čerpať podľa aktuálnych potrieb a finančných možností.

„Nejde o rozmar, ale reklamné predmety určené napríklad pre preventistov, ktoré rozdávajú deťom na školách alebo na prednáškach seniorom. Vo väčšine prípadov ide o predmety s hodnotou do jedného eura s reflexnými prvkami. Len na základných a stredných školách policajní preventisti v minulom roku zrealizovali viac ako 2 000 aktivít, na ktorých sa zúčastnilo viac ako 50-tisíc žiakov,“ uviedol rezort.

Ako doplnil, doteraz nemali uzatvorenú jednotnú rámcovú dohodu na dodávku reklamných a propagačných predmetov, ktorá by pokrývala potreby celého rezortu.

SkryťVypnúť reklamu

„Jednotlivé organizačné útvary si tieto predmety zabezpečovali samostatne prostredníctvom vlastných obstarávaní, čo viedlo k nejednotnosti, neefektívnosti a hlavne k nehospodárnosti,“ dodalo ministerstvo vnútra

Opozičné hnutie Slovensko už predtým kritizovalo organizovanie Dňa Ministerstva vnútra SR, ktorý má podľa nich stať skoro 700-tisíc eur. Rezort vnútra v reakcii uviedol, že podujatie má predstaviť všetky zložky rezortu, teda políciu, hasičov, záchranárov, ako aj civilnú ochranu verejnosti po prvýkrát komplexne, transparentne, s účasťou občanov a s dôrazom na prezentáciu práce, ktorú zamestnanci rezortu v teréne robia denne za každého počasia, často v ohrození vlastného zdravia.

„Pripravované dni ministerstva vnútra sú investíciou do dôvery občanov, do vzdelávania detí, do prevencie, do úcty k ľuďom v uniforme, ale aj špičkovým odborníkom pôsobiacich v rezorte vnútra,“ vyhlásil rezort.

Strana Sloboda a solidarita

Jana Bittó Cigániková

Opozičná SaS zmeny už predtým kritizovala.


TASR 9
Dobré ráno Sobota so Zuzanou Kovačič Hanzelovou a Jakubom Filom.

Kotlárovi žiadna analýza nepomôže, boli to vyhodené peniaze.


a 2 ďalší 14
Súvisiace témy: Martina Holečková
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 10 335
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 8 680
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 5 006
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 611
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 772
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 768
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 588
  8. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 1 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu