SME

Šutaj Eštok chce spoločný postup EÚ v boji pri digitálnym podvodom

Online platformy nekonajú. Je potrebné vytvoriť tlak, tvrdí minister.

Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok.Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok chce iniciovať spoločný postup na úrovni Európskej únie (EÚ) na lepšiu ochranu ľudí pred digitálnymi podvodmi.

Považuje za nemysliteľné, aby sa na sociálnych sieťach šírili podvodné videá vytvorené umelou inteligenciou a ich šíritelia z nich mali finančné príjmy. Vyplýva to zo stanoviska, ktoré zverejnil na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ide o videá, v ktorých majú vládni predstavitelia presviedčať ľudí, aby investovali svoje peniaze do ‚akože‘ investičných účtov, no v skutočnosti však peniaze končia na účtoch podvodníkov,“ ozrejmil minister vo videu, ktoré zverejnil.

SkryťVypnúť reklamu

Kritizuje, že online platformy vo veci nekonajú. Je preto podľa neho potrebné vytvoriť na ne tlak. Z tohto dôvodu chce Šutaj Eštok iniciovať spoločný postup v inštitúciách Európskej únie.

„Európska únia musí prijať jasné a záväzné pravidlá, ktoré ich donútia k aktívnemu konaniu. Nestačí sa tváriť, že problém neexistuje, nestačí sľubovať, že sa niečo zmení,“ skonštatoval šéf rezortu.

Ako uviedol, ministerstvo už oslovilo niektoré platformy i posilnilo interné kapacity, ktoré budú monitorovať, identifikovať a nahlasovať podozrivé reklamy.

„Nariaďujem rovnako Policajnému zboru, aby zintenzívnil komunikáciu a konal voči praktikám plynúcim z falošných videí. Policajný zbor musí vyzvať platformy Meta a Google na poskytnutie informácií na identifikáciu digitálnych zlodejov a bezodkladne ich odstraňovať a blokovať,“ dodal Šutaj Eštok.

Podvody

Martina Bajo Holečková.

Podľa nej nejde o náhodu, keďže Malantu vlastnia ľudia blízki Bödörovi.


SITA
Alojz Hlina, opozičný poslanec z klubu SaS.

Dom získal v roku 2016 dotáciu viac ako 550-tisíc eur z eurofondov.


SITA 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 139
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 860
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 112
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 042
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 557
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 650
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 232
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu