Hoci klasické trafiky z ulíc postupne miznú, ľudia sa možnosti kúpiť si noviny alebo obľúbený časopis nechcú vzdať. Potvrdzuje to aj prieskum agentúry MNFORCE pre Asociáciu tlačených a digitálnych médií.
Ukazuje, že približne každý piaty Slovák chce v predajni, kde bežne nakupuje, zohnať aj noviny a časopisy. Vyjadrilo sa tak až 22 percent opýtaných. Pre staršiu generáciu, teda u ľudí nad 60 rokov, je to ešte dôležitejšie.
Viac ako polovica z opýtaných v tejto vekovej kategórii považuje za dôležité, aby si v obchode, kde sú zvyknutí bežne nakupovať potraviny a iné tovary, kúpili aj noviny a časopisy.
Možnosť kúpiť si papierové noviny k rannej káve či obľúbený časopis do vlaku je pre 21 percent Slovákov natoľko dôležitá, že by zmenili zvyčajnú predajňu, ak by v nej nenašli tlač.
"Výsledky prieskumu potvrdili, že printové noviny sú stále významnou súčasťou mediálnej scény a ich nedostupnosť by ovplyvnila spotrebiteľské návyky kupujúcich," reagoval Igor Ormandy, generálny riaditeľ a člen predstavenstva národného distribútora - spoločnosti Mediaprint-Kapa Pressegrosso.
Prekvapilo ho vysoké percento ľudí, ktorí by zvažovali zmenu predajne, v ktorej zvyčajne nakupujú, ak by v nej nemali dostupnú tlač. "Je to znak vysokej lojality týchto čitateľov k printovým médiám,“ uzatvoril Ormandy.