Na základe návrhu poslanca Petra Tatára by z predmetnej právnej normy mal byť odstránený takzvaný "Cuperov paragraf" o zásahu štátu voči rozhodnutiam samosprávnych orgánov.
Podľa doterajšieho znenia "ak je vláda SR toho názoru, že všeobecné záväzné nariadenia samosprávneho kraja vo veciach územnej samosprávy alebo vo veciach, v ktorých samosprávny kraj plní úlohy štátnej správy, je v rozpore s národnými záujmami iných vyšších územných celkov alebo obcí, vráti ho zastupiteľstvu samosprávneho kraja. Všeobecne záväzné nariadenia samosprávneho kraja, ktoré opätovne schváli zastupiteľstvo samosprávneho kraja v znení námietok vlády, nadobudne účinnosť. V opačnom prípade všeobecne záväzné nariadenie samosprávneho kraja stráca platnosť, ak o tom rozhodne krajský súd na návrh vlády SR".
Prezident SR Rudolf Schuster sa domnieva, že o prípadnom rozpore rozhodnutí samosprávnych orgánov s národnými záujmami alebo so záujmami iných VÚC alebo obcí, rozhodne v konečnom dôsledku nezávislý a nestranný súd. Vláda SR teda podľa jeho mienky nemá mať právo veta a musí byť rozhodnutím súdu, rovnako ako samosprávny kraj, viazaná.
Autor spornej časti zákona Ján Cuper z poslaneckého klubu HZDS tvrdil, že pojem národnoštátny záujem je vo svete známy a obhajujú si ho takmer všetky štáty, vrátane USA. Uviedol, že aj pri decentralizácii a presune kompetencií štátnej moci na samosprávne orgány si chce štát zachovať určité mechanizmy kontroly. Na ilustráciu spomenul prípad Londýna, kde za čias kabinetu Tatcherovej neexistovala radnica a mestské orgány, a o hlavnom meste kráľovstva rozhodovala vláda. Cuper obvinil iniciátora zrušenia časti zákona Tatára z neznalosti zákonitostí fungovania verejnej správy.
Hlasovanie o tomto bode sa uskutoční v stredu 13. februára, keď od 09. hodiny bude pokračovať rokovanie 54. schôdze NR SR.