Prešov 13. októbra (TASR) - Individuálny prístup k handicapovaným žiakom je jeden z hlavných princípov reformy vzdelávania, ktorú pod názvom Naučme sa učiť učíme sa pre život spustil minister školstva SR Martin Fronc.
Spomínaný princíp zdôraznil aj vo svojom príhovore počas dnešného otvorenia trojdňovej medzinárodnej konferencie v Prešove Poradenstvo v špeciálnej a liečebnej pedagogike.
Minister konštatoval, že tohoročných 15 miliónov Sk určených na odstraňovanie stavebných bariér v školských objektoch, kde sa učia deti so zdravotným postihom, nie je veľa, ale je to prvá lastovička. Pripustil, že predstavy rodičov takto postihnutých detí o tom, ako by malo byť o ne postarané sa líšia od reality. "Musíme zmeniť prístup k nim v našom myslení," povedal šéf rezortu školstva.
Najvyšším vyznamenaním Ministerstva školstva (MŠ) SR veľkou medailou sv. Gorazda potom Fronc ocenil celoživotné dielo špeciálneho pedagóga univerzitného profesora Štefana Vašeka a malou medailou sv. Gorazda prácu Emy Kollárovej.
Konferencia sa koná aj pri príležitosti 100. výročia založenia špeciálnej školy pre žiakov so sluchovým postihnutím v Prešove. MŠ SR jej k tomu udelilo čestný názov Základná škola internátna pre sluchovo postihnutých Pavla Sabadoša. Ten bol jej riaditeľom v rokoch 1958 až 1983 a významne prispel k inovácii špeciálnej pedagogiky pre sluchovo postihnuté deti a mládež.
Fronc vyzdvihol fakt, že Prešov i vďaka jeho aktivitám sa zaradil k neveľkému množstvu miest v Európe, kde sa "búrali a búrajú bariéry vo vzťahu k zdravotne postihnutým deťom".
Medzinárodnú konferenciu organizuje Spoločnosť pre špeciálnu a liečebnú výchovu v SR v spolupráci s MŠ SR a ďalšími organizáciami a je na nej prítomných asi 200 odborníkov zo SR. Česka, Maďarska, Poľska a Nemecka.