SME

Štátny úradník si zaplatil propagáciu zo štátnych peňazí

BRATISLAVA 19. októbra (SITA) - Vysoký predstaviteľ na Úrade vlády SR zaplatil zo štátnych peňazí súkromnú agentúru, aby ho spropagovala v médiách, odznelo v dnešnom hlavnom spravodajstve televízie TA3.

Peniaze na to získal z rozpočtu odboru, ktorý má informovať o Európskej únii. Aliancia Fair Play to označila za zneužite verejných prostriedkov. Ako ďalej TA3 informovala, mediálna propagácia generálneho riaditeľa sekcie pre európske záležitosti Ladislava Setnického stála 238 tisíc korún. Majiteľka agentúry, ktorá zákazku získala, telefonovala aj do TA3 a ponúkala do vysielania rozhovor s L. Setnickým. "Neviem, o čom rozprávate", reagoval Setnický pre TA3.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ja som pre Úrad vlády robila mediálny tréning a pán Setnický iba prejavil záujem, že by bol rád, keby si to mohol vyskúšať niekde na živo, tak som skúšala volať vám, či by to bolo možné," uviedla pre TA3 Soňa Bulová z agentúry Winston & Partners. Agentúra však podľa TA3 kontaktovala viaceré médiá, ktorých zoznam má k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

"Myslím si, že je to neprípustné, ide o konflikt záujmov a zasahovanie do nezávislosti médií," povedala k tomu Zuzana Wienk z Aliancie Fair Play. V oficiálnej objednávke sa podľa TA3 píše, že cieľom je dosiahnuť postavenie verejne známeho odborníka, budovanie osobnej podpory a aj postupná realizácia vo vysokej politickej funkcii, to všetko z verejných prostriedkov. "Je to využívanie, až zneužívanie postavenia štátneho úradníka na osobné ciele a zneužívanie štátnych prostriedkov a ako také by to malo byť predmetom vnútornej kontroly Úradu vlády," je presvedčená Z. Wienk.

L. Setnický sa podľa TA3 už dlhšie snaží o kariéru vo vysokej politike. V tomto volebnom období neúspešne kandidoval do parlamentu na spoločnej kandidátke SOP-SDĽ-SDSS.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 980
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 598
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 803
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 620
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 285
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 961
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 449
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 120
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Únia sa po odvrátení USA môže posunúť do roly svetovej veľmoci.


22
Harvard je najnovším terčom Trumpa proti zahraničným študentom, ktorí sa zúčastnili na propalestínskych protestoch.

Predtým univerzite už škrtol financie.


5
Michal Konrád v svojej reštaurácii Moozi.

Pred pár mesiacmi si otvoril reštauráciu.


10
Protest Bratislava nie je Moskva, Slovensko je Európa.

O tom, či a kedy sa zo Slovenska stane ruská gubernia, rozhodne strata našej citlivosti.


Pavel Sibyla 5
SkryťZatvoriť reklamu