Bratislava 28. októbra (TASR) - Rovnako zlé skúsenosti ako vodohospodári s rumunskou potopenou loďou pri Gabčíkove má aj cestná pohotovostná dopravná služba s havarovanými kamiónmi z Rumunska. Pre TASR to uviedol hovorca JEFTA SOS Truck Slovakia Ján Bazovský ako reakciu na skutočnosť, že majiteľ potopenej lode Oltenita nemá záujem o likvidáciu jej vraku.
"Takýto vývoj sa dal predpokladať. Ani nám firmy z Rumunska, ktoré majú haváriu na území Slovenska, neplatia za odtiahnutie. Jazdia na kamiónoch, ktoré sú v zlom technickom stave, čo je veľmi častou príčinou dopravných nehôd," povedal zástupca firmy, ktorá sa zaoberá odťahovaní vrakov nákladných áut a autobusov. Podľa neho vodič havarovaného auta podpíše za firmu všetky papiere a keď nemá náklad, viac ho nikto nevidí.
Odstránenie vozidla z miesta havárie stojí okolo 200 tisíc korún. Rumunské autá sú málokedy poistené a tak by všetko musel majiteľ hradiť z vlastného vrecka. "Nechajú to radšej tak, nám sa maximálne podarí získať peniaze za zošrotovanie, čo je iba zlomok," uviedol Bazovský. Rovnako ako Rumuni sa správajú aj Bulhari, Poliaci a firmy z krajín bývalej Juhoslávie. Bazovský sa domnieva, že už pri vstupe na územie Slovenska by sa mali na cestných či vodných prepravcov používať prísnejšie kritériá, aby sa dalo takýmto situáciám predchádzať.