SME

MO odmieta, že pri prezbrojení vojenskej polície obišlo víťaza verejnej súťaže

Bratislava 8. novembra (TASR) - Ministerstvo obrany sa ohradzuje proti medializovaným tvrdeniam, že pri prezbrojení vojenskej polície obišlo víťaza verejnej ...

Bratislava 8. novembra (TASR) - Ministerstvo obrany sa ohradzuje proti medializovaným tvrdeniam, že pri prezbrojení vojenskej polície obišlo víťaza verejnej súťaže.

"Je to nepravdivé a zavádzajúce konštatovanie," uvádza sa v stanovisku na internetovej stránke rezortu.

Vojenskí policajti dostanú nové pištole, pôjde o výmenu doteraz používaných osobných zbraní CZ za novší typ od výrobcu Česká zbrojovka Uherský Brod. Stane sa tak na základe zámennej zmluvy, nedôjde pritom k finančnému plneniu, ale len k výmene tovaru za tovar. Tento spôsob podľa ministerstva obrany šetrí peniaze daňových poplatníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rezort tiež argumentuje, že pod prezbrojením sa rozumie nákup a zavedenie nových typov výzbroje príslušníkov ozbrojených síl. V prípade vojenskej polície však dochádza len k výmene už zavedeného a používaného typu zbrane za nový, a to spôsobom tovar za tovar.

"Rovnako je účelovým aj tvrdenie, že ministerstvo obrany uprednostnilo pri výbere dodávateľa pre vojenskú políciu inú firmu ako tú, ktorá vyhrala verejnú súťaž. Rezort v žiadnom prípade nespochybňuje víťaza obchodnej verejnej súťaže z roku 2004," uvádza sa ďalej v stanovisku.

V tejto súťaži išlo o prezbrojenie, teda o nákup nových pištolí pre jednotlivé zložky Ozbrojených síl SR. Jej výsledkom je zmluva o budúcich dodávkach pištolí GLOCK v rokoch 2005 až 2009.

Zbraň typu CZ je podľa konštatovaní odborníkov vhodná na bežný výkon služby príslušníkov ozbrojených síl. Osobná zbraň GLOCK zas vyhovuje najmä príslušníkom špeciálnych útvarov a jednotiek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 097
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 707
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 043
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 802
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 613
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 321
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 211
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Americkí hráči oslavujú po góle v zápase semifinále Švédsko - USA na MS 2025 v hokeji.

Pozrite si program finále a zápasu o bronz na MS v hokeji 2025.


Frederik Dichow v zápase Švajčiarsko - Dánsko v semifinále na MS v hokeji 2025.

Video, zostrih a góly zo zápasu Švajčiarsko - Dánsko v Semifinále na MS v hokeji 2025.


Futbalisti Stuttgartu oslavujú gól proti Bielefeldu vo finále Nemeckého pohára.

Favorit si v závere zápasu svoje vedenie ustrážil.


a 1 ďalší
Lewis Hamilton s mechanikmi počas Veľkej ceny Monaka.

Hamilton, ktorý v Monaku vyhral trikrát, tak bude v nedeľu štartovať zo siedmeho miesta.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu