SME

Kauza JOJ TV sa obrátila

BRATISLAVA – Sudkyňa, ktorá v pondelok predbežne rozhodla, že televízia JOJ (zatiaľ Global) nemôže vysielať na žilinskom 52. kanáli, včera zmenila svoje rozhodnutie. „Som veľmi rád, že Najvyšší súd znemožnil obštrukciu konkurenčnej TV Markíza a umo


Cez obed vyzeralo ešte všetko inak. Zástupcovia TV Markíza Ján Kováčik (zľava) a Pavol Rusko spolu s právnikom Vladimírom Lamačkom na tlačovke pôvodné rozhodnutie sudkyne ocenili. To ešte nevedeli, že večer ho zruší.



FOTO SME – ĽUBOŠ PILC

BRATISLAVA – Sudkyňa, ktorá v pondelok predbežne rozhodla, že televízia JOJ (zatiaľ Global) nemôže vysielať na žilinskom 52. kanáli, včera zmenila svoje rozhodnutie. „Som veľmi rád, že Najvyšší súd znemožnil obštrukciu konkurenčnej TV Markíza a umožnil štart projektu TV JOJ,“ povedal spokojne Richard Rybníček, riaditeľ TV Global. Stratou tohto kanálu by JOJ TV prišla o 30 percent pokrytia, čo by bolo znemožnenie realizácie celého projektu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Sudkyňa Eva Babiaková svoje rozhodnutie z pondelka prehodnotila po tom, ako sa oboznámila so spisom, a po tom, čo získala vyjadrenia o celkovej investícii investora Českej produkční Invest do JOJ TV, ktorá je takmer 130 miliónov korún. Pavol Rusko vidí za zmenou postoja sudkyne tlaky, ktoré včera nechel konkretizovať.

To, či Babiaková svoje rozhodnutie zmenila na nátlak predsedu Najvyššieho súdu, ako vo večerných správach uviedla TV Markíza, sa nám nepodarilo zistiť.

Prišli by o peniaze

Žilinskú frekvenciu pridelila JOJ licenčná rada. Podnet na Najvyšší súd podala televízia Markíza. „Ak by JOJ TV začala vysielať, môže sa stať, že náš (reklamný) koláč sa zmenší. Tým pádom vzniká nám vzniká škoda,“ vysvetľoval včera dôvody podania Rusko. Markíza bola jedným zo šiestich záujemcov o 52. kanál a zákon mu umožňoval sa proti rozhodnutiu sa odvolať. Podľa neho by nezákonným rozhodnutím rady vznikla Markíze majetková škoda 40 – 60 miliónov korún. Odhad urobili experti Markízy. „Náš reklamný podiel je 1,6 miliardy ročne, predpokladáme, že JOJ TV chcela v prvom roku získať 10 percent. Z toho päť percent môže získať od nás, päť percent od iných – tlačové médiá, televízie, rádiá. A k tomu frekvencia je pre nich významovo 40-50 percent. Keď sa to celé spočíta, vyjde 40-60 miliónov,“ vysvetľoval Rusko.

SkryťVypnúť reklamu

Právna neistota

Postup sudkyne Najvyššieho súdu včera spochybnilo viacero zainteresovaných. „Nechápem, ako mohla rozhodnúť bez toho, aby nejaký spis mala,“ povedala pre SME riaditeľka kancelárie licenčnej rady Jarmila Grujbárová. Babiaková spisy niekoľkokrát urgovala od rady. „Nemali sme im čo vydať, lebo spis mala Generálna prokuratúra. Právnik Markízy niečo napadol aj na Generálnej prokuratúre a tá si spis vyžiadala skôr ako Najvyšší súd.“

Za prejav právnej neistoty, ktorý môže byť negatívnym signálom pre potenciálnych zahraničných investorov, označil rozhodnutie sudkyne Pavol Blahušiak, advokát kancelárie Dedák & partners, ktorá sa zaoberá mediálnym právom. „Podľa mojich skúseností je pre investora stabilita podnikateľského prostredia a vymáhateľnosti práva kľúčovým faktorom pri rozhodovaní o investícii do krajín strednej a východnej Európy,“ povedal Blahušiak.

SkryťVypnúť reklamu

Vysielať či nie?

Ešte pred zrušením rozhodnutia nám nikto nevedel povedať, či TV Global (JOJ) má alebo nemá na 52. kanály vysielať.

Podľa Ruska TV Global by rozhodne nemala vysielať až do konečného rozhodnutia súdu. Jeho právnik tvrdil to isté.

Rada nevedela dať jasné stanovisko, čo má Global robiť. Predseda licenčnej rady si vzal dovolenku a vyjadriť sa nechcel. TV Global napriek neistote, na 52. kanáli vysielať neprestala. „Zatiaľ vysielať budeme,“ hovoril Rybníček.

Autor: MIRKA HOROBOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 974
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 497
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 352
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 873
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 324
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 982
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 737
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu