Bratislava 23. marca (TASR) - Najkreatívnejšou osobnosťou v oblasti slovenskej reklamy sa v tomto roku stal filmový režisér Vladimír Struhár. Vyplýva to z výsledkov súťaže o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku - Zlatý klinec 2001, ktorú dnes slávnostne vyhodnotili v priestoroch bratislavského Parku kultúry a oddychu.
Juhoslovanský rodák získal toto ocenenie len necelé dva týždne po tom, čo mu Hudobná akadémia udelila cenu za najlepší minuloročný videoklip, ktorý nakrútil ku skladbe Tajné milovanie od skupiny I.M.T.Smile.
Do siedmeho ročníka súťaže sa prihlásilo 29 reklamných agentúr so 165 súťažnými príspevkami. Súťažilo sa v desiatich kategóriách, v rámci ktorých na tzv. skrátený zoznam najúspešnejších príspevkov porota vybrala 81 prác. Z nich 23 získalo ocenenia Bronzové, Strieborné a Zlaté klince.
Deväť členov poroty hlasovalo dvojkolovo, pričom v prvom kole hlasovali o tom, ktoré súťažné práce sa dostanú na tzv. krátky zoznam, a v druhom kole rozhodli o konečnom umiestnení jednotlivých príspevkov. Ocenenie "za odvahu a podporu pri presadzovaní realizácie pôvodnej slovenskej kreatívnej reklamy" Zlatý klient roku 2001 si odniesla akciová spoločnosť Tatra banka.
Podľa porotcov v minulom roku nevzniklo také hodnotné dielo, ktoré by si zaslúžilo ocenenie Grand Prix, a preto túto cenu neudelia.