Bratislava 26. novembra (TASR) - Napriek pomerne rozsiahlym investíciám v záhorskom pohraničí nepredpokladajú v priľahlých obciach nadštandardnú voličskú účasť v regionálnych voľbách.
Jedným z kontroverzných rozhodnutí Bratislavského samosprávneho kraja bolo napríklad zriadenie vlastnej železničnej spoločnosti, ktorá začala prevádzkovať lokálku na trase Zohor-Vysoká pri Morave-Záhorská Ves. Stalo sa tak potom, čo túto trať zrušili z ekonomických dôvodov Železnice SR. Napriek problémom s rentabilitou krajská samospráva prevádzku lokálky udržala. Na vykrytie nákladov sa regionálnej železničnej spoločnosti podarilo získať prostriedky z nákladnej prepravy surovín a tovaru z okolitých priemyselných spoločností.
Hoci lokálna železnica predstavuje veľký dopravný prínos pre občanov v menej dostupnej oblasti pohraničia s Rakúskom, v obciach očakávajú priemernú účasť v dnešných voľbách do orgánov vyšších územných celkov. Prednostka obecného úradu v Zohore Eva Michalinová by považovala za úspech, ak by k voličským urnám prišlo aspoň 20 percent občanov z odhadovaného predvolebného prieskumu.
O niečo lepšiu situáciu očakávajú v Moravskom Svätom Jáne. Tu na hraničnom priechode postavili pevný most pre peších i motorové vozidlá, ktorý spája obec s rakúskym Hohenau. Most bol spoločnou investíciou Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja, vlády SR a finančne prispel aj eurofond pre regionálny rozvoj. Nahradil kompu, ktorá bola pre kolíšuci sa stav rieky Moravy väčšinu roka uzavretá.
Podľa Eleny Stupavskej z obecného úradu v Moravskom sv. Jáne most významne pomohol rozvoju turizmu. Denne ním prejde okolo 400 ľudí, 300 motorových vozidiel a niekoľko autobusov. Navyše, v obci majú kandidáta na poslanca do VÚC, a tak predpokladajú, že rodáci mu prídu dať svoj hlas a tým vo všeobecnosti zvýšia účasť na regionálnych voľbách.