BRATISLAVA 1. decembra (SITA) - Milí dospelí, musíme vás vychovávať od malička! Taký je slogan tohtoročného, v poradí už siedmeho ročníka projektu Hodina deťom, ktorý dnes odštartoval kampaňou. Ako na tlačovej besede uviedla hovorkyňa projektu Andrea Vadkerti, základnou myšlienkou je darovať hodinový zárobok deťom a mladým ľuďom. Nadácia pre deti Slovenska zároveň s verejnou zbierkou Hodina deťom otvára aj grantový program s rovnomenným názvom. Za šesť rokov sa podarilo vyzbierať takmer 66 miliónov korún, z ktorých bolo podporených 870 projektov. Priatelia Hodiny deťom zorganizovali 75 komunitných zbierok a natočilo sa 30 dokumentárnych filmov.
Ako informovala výkonná riaditeľka nadácie Lucia Štasselová, darcovia môžu prispievať symbolickou sumou 55 korún a to v sieti bankomatov VÚB a Ľudovej banky, UniBanky a Slovenskej sporiteľne, poslaním SMS na číslo 800 v sieti T-mobile Slovensko a Orange Slovensko. Peniaze je možné darovať aj obrazovou správou stiahnutou z internetu na stránkach www.orange.sk alebo na www.e-zones.sk. Prispieť sa dá ľubovoľnou sumou v mzdovej učtárni zamestnávateľa, prevodným príkazom v ktorejkoľvek banke, poštovou poukážkou na každej pošte, alebo cez internet na www.hodinadetom.sk.
Zo zbierky každoročne podporujú organizácie, ktoré svojimi aktivitami prispievajú k zlepšeniu kvality života detí. Ako povedala generálna riaditeľka generálneho partnera projektu Slovenskej sporiteľne Regina Ovesny-Straka, "tento projekt je veľmi dobrý, pretože ide o budúcnosť našich detí, aby mali deti lepší život a viac možností". Slovenská sporiteľňa v tomto roku pripravila podľa nej novinku. Občania budú môcť do zbierky prispieť aj v hlavných pobočkách sporiteľne v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach, kde budú pre nich pripravené škatule s logom Hodina deťom.
Ľudia sa o verejnej zbierke môžu dozvedieť z takmer všetkých elektronických i printových médií. Hodina deťom spojila všetky slovenské televízie, televízne spoty diváci uvidia na obrazovkách Slovenskej televízie, Markízy, TV Joj i spravodajskej TA3. Kampaň vyvrcholí 8. decembra veľkou šou, ktorú v priamom prenose odvysiela televízia Markíza.