BRATISLAVA 7. decembra (SITA) - Slovenský plynárenský priemysel (SPP) sa ospravedlňuje zákazníkom, ktorí v uplynulých dňoch dostali vyúčtovacie faktúry bez započítania uhradených záloh za mesiace november a v niektorých prípadoch aj október. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa SPP Dana Kršáková, "ide výhradne o zákazníkov z 11. cyklu, ktorí majú termín riadneho vyúčtovania v novembri."
Títo zákazníci dostali v priebehu posledného týždňa dve faktúry, jednu mimoriadnu faktúru k 30. septembru a druhú riadnu vyúčtovaciu faktúru za obdobie od 1. októbra do 18. novembra. Riadne vyúčtovacie faktúry tejto skupiny zákazníkov boli poslané ako prvé v novom fakturačnom systéme. Ak vznikol na vyúčtovacej faktúre niektorého zákazníka v rozpore s platbou, ktorú urobil nedoplatok, odporúča SPP nedoplatok ignorovať a neuhradiť. "SPP rozhodne nebude ani v prípade reálneho nedoplatku zasielať v tejto súvislosti upomienky alebo pristupovať k prerušeniu dodávky zemného plynu u dotknutých zákazníkov 11. cyklu," konštatuje sa vo vyhlásení. Už zaplatené peniaze zákazníci SPP nestratia, ubezpečuje ďalej SPP.
SPP sa zaväzuje vyriešiť celý problém najneskôr začiatkom nového roka. Dotknutí zákazníci nemusia nič reklamovať, chodiť alebo telefonovať do zákazníckych centier SPP. Ak sa potrebujú k svojim preplatkom dostať skôr ako v novom roku, môžu požiadať o vysporiadanie bankovým prevodom po dodaní čísla bankového účtu na príslušnom zákazníckom centre, upozorňuje Kršáková. V prípade ďalších otázok sa môžu e-mailom alebo telefonicky obrátiť na zákaznícke centrum SPP, prípadne zavolať na telefónne číslo uvedené v sprievodnom liste zaslanom zákazníkom 11. cyklu.
SPP sa snaží vyhnúť počiatočným problémom, ktoré sprevádzajú zavádzanie nových informačných systémov takéhoto veľkého rozsahu. "Situácia v prípade SPP je o to technicky, ľudsky i časovo náročnejšia, že v rámci prechodu na nový centralizovaný fakturačný systém prichádza k centralizácii dát pravdepodobne najrozsiahlejšej skupiny zákazníkov na Slovensku," uvádza sa v stanovisku SPP. Cieľom zavedenia nového fakturačného systému SPP je zlepšenie obsluhy zákazníkov a zabezpečenie dostupnosti údajov o všetkých odberateľoch z ktoréhokoľvek miesta na Slovensku.