SME

Komisia pre biologickú bezpečnosť tvrdenia Greenpeace o zaujatosti odmieta

Bratislava 16. decembra (TASR) - Podozrenia z možného konfliktu záujmov niektorých členov komisie pre biologickú bezpečnosť v súvislosti s reguláciou ...

Bratislava 16. decembra (TASR) - Podozrenia z možného konfliktu záujmov niektorých členov komisie pre biologickú bezpečnosť v súvislosti s reguláciou geneticky modifikovaných organizmov, na ktoré upozornila organizácia Greenpeace, jej predseda Igor Ferenčík odmieta.

Greenpeace vyhlásil, že v najbližšom období plánuje preveriť, či neexistujú prepojenia, na základe ktorých by mohli členovia komisie byť pri rozhodovaní ovplyvnení komerčnými firmami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"V komisii sú zástupcovia jednotlivých rezortov, poprední medzinárodne uznávaní vedci, zástupcovia MVO, spotrebiteľského zväzu a ďalší je tam zástupca výrobcov. No a to je komisia, a koho chcú preverovať?" povedal pre TASR Ferenčík. "Sú to minimálne neslušné vyhlásenia vychádzajúce z úplnej neznalosti veci. Nakoniec - treba sa opýtať zástupcu MVO, či má nejaké zlé poznatky z práce komisie," dodal. Štatút a rokovací poriadok komisie je podľa neho na webstránke MŽP SR. "Sú tam aj zápisnice z rokovaní, z ktorých sa dá vyčítať, že nie všetky odporúčania komisie sa prijímajú hladko, často si pýtame dodatočné podrobnejšie informácie," konštatoval Ferenčík.

SkryťVypnúť reklamu

V ponímaní potreby zavedenia GMO existuje podľa neho dvojaký meter. Európska únia vo veľkom podľa Ferenčíka dováža sóju, ktorá je potrebná na kŕmenie hospodárskych zvierat, no "viac než 90 percent z nej je modifikovanej". "Kukuricu nepotrebujeme, vieme si ju dopestovať, tak sa proti nej vedie protikampaň, a intenzívne sa proti kukurici brojí," dodal Ferenčík v súvislosti s kampaňou Greenpeace proti geneticky modifikovanej kukurici.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 469
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 299
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 584
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 812
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 590
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 324
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brad Marchand oslavuje víťazný gól Floridy.

Stav finálovej série NHL je po úvodných dvoch zápasoch v Edmontone 1:1.


a 1 ďalší
Srbský tenista Novak Djokovič opúšťa kurt po prehre v semifinále Roland Garros 2025.

Srbský tenista po zápase pobozkal svoju ruku a dotkol sa ňou antuky.


TASR
Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


SkryťZatvoriť reklamu