Prijať do svojich radov plánuje asi 1300 nováčikov.
Ozbrojené sily potrebujú v súčasnosti najmä vodičov nákladných automobilov. Regrutácii nových vojakov spomedzi mladých ľudí bude aj tento rok napomáhať séria podujatí pod názvom leto s profesionálnou armádou. Rezort chce tiež rozdávať reklamné predmety, ktoré nakúpil vlani v počte asi 400 tisíc kusov.
"Takýmto spôsobom sa musia pohybovať na trhu pracovných síl všetky krajiny, ktoré chcú prilákať do svojich radov mladých mužov," povedal v rozhovore pre TASR minister obrany Juraj Liška. Na trhu je podľa neho konkurencia, iné firmy, ktoré ponúkajú dobre platené miesta. "Musíme robiť takúto agendu, aby sme zoznámili mladých ľudí s tým, čo profesionálna armáda je," uviedol Liška. Propagáciu armáde podľa neho nikto iný nezabezpečí a musí to robiť sama cez médiá, rozhlas, televíziu a na uliciach.
Liška tiež vysvetlil, že nábor bol v minulosti ľahší, keďže armáda získavala veľa profesionálov aj spomedzi vojakov základnej služby. Od roku 1993, vzniku samostatnej SR, sa rozhodlo podpísať kontrakt profesionálneho vojaka 1492 vojakov základnej služby. "Zoznamovali sme sa s tým, čo sú ozbrojené sily už na brannej výchove, ktorú sme povinne absolvovali na základnej škole, dnes tomu tak nie je," dodal minister.
Upozornil tiež, že ozbrojené sily v súčasnosti už ponúkajú niektoré kontrakty iba na tri, štyri, päť alebo šesť rokov, a nie je to služba na celý život. "Negarantujeme to, že nastúpite a budete tu do dôchodku. Potrebujeme mladých, silných, zdravých inteligentných ľudí tak, aby sme plnili tie úlohy, na ktoré sme boli určení," uviedol šéf rezortu obrany. Preto armáda podľa neho týchto ľudí relatívne dobre platí, zabezpečuje ich sociálne atraktívnym dôchodkovým systémom, či ponúka náborové príspevky.